donderdag 13 november 2014

Kraft tasje met patroon blad!

Hallo allemaal

Deze keer mocht ik weer eens een super leuk tasje van Kimya pimpen...althans ik vind dit een super leuk tasje en dit is eigenlijk ook mijn favoriet...ik vind hem wel de rolls royce onder de Kimya tasjes :-) 


Het tasje heeft zo'n ontzettend leuk model en is van heel goede kwaliteit...en is zeer geschikt om te pimpen.
De tasjes zijn er in 2 maten en ik  heb deze keer het grote model gepimpt.

Op de beurs horen we vaak dat veel mensen het toch moeilijk vinden om dit soort vormen van tasjes leuk aan te kleden met design papier en daarom ben ik daar mee aan de slag gegaan en heb ik patroon bladen gemaakt voor deze tasjes (voor beide modellen).
Deze patroon bladen zijn zowel op de webshop als op de beurzen te koop.

Met behulp van de patroon bladen kun je heel makkelijk het tasje bekleden met design papier.


Ik wil er in dit blog bericht ook wat meer aandacht aan geven en daarom heb ik ook een stap voor stap werkbeschrijving bij gemaakt.

Je kunt de patroon bladen op 2 manieren gebruiken
1. knip de patronen uit en teken ze over op design papier.
2. kopieer het patroonblad en print het uit op design papier en dan kun je het patroon rechtstreeks uit het design papier knippen.

Ik heb het overgetekend 


Daarna heb ik het uitgeknipt en omdat ik het met dubbelzijdig tape ga beplakken heb ik het tape er al opgeplakt aan de achterkant.
(vergeet ook niet de rondjes uit de 2 strookjes halen  want daar komt het touw van het handvat doorheen)


Daarna ben ik de randjes van het papier gaan beinkten
Ik doe dat het liefst met inkt op waterbasis en een sponge dauber
Je kunt die met alle kleuren inkt doen dus zoek gewoon een kleurtje wat het beste bij je papier past.
Ik heb een bruine inkt gebruikt omdat ik het tasje in een beetje een vintage look wil maken.


Nu kun je alle delen op het tasje gaan plakken


En klaar is je tasje...


je tasje heeft nu een mooie basis van design papier en nu kun je het tasje verder gaan pimpen als je wilt.

Ik ben het tasje gaan pimpen met diverse Kimya producten 

stukje jute koord



De bloemen en de vlinders zijn stempel en ponsen sets van Stampin up
De ronde mal op de achterzijde van het tasje is van Joy crafts en de cirkel met de tekst heb ik uitgeprint op kraft papier en daarna met een ronde stans uit gestanst.


Mocht je nog vragen hebben over het patroon  dan stel ze maar gerust ik zal proberen zo snel mogelijk een reactie er op te geven.

Veel freubel plezier!!

1 opmerking:

  1. Prachtig tasje zo!
    Die wil ik ook nog wel eens pimpen;)
    Heel handig dat je er een patroon voor hebt gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen