donderdag 13 augustus 2015

Vind jij Olaf ook zo leuk?

Hallo allemaal,

De zomervakantie nadert hier alweer bijna het einde. We hebben genoten van een heerlijke vakantie en de laatste dagen zijn hier ingegaan. Toch ook wel weer lekker om straks weer het ritme in te gaan. Voor mij betekend dat dat ik weer wat meer mijn handen vrij heb en lekker weer wat meer aan het knutselen toekom.

Na de vakantie hebben we vaak direct wat verjaardagspartijtjes en dus is het altijd handig om wat klaar te hebben liggen. Vandaar dat ik een kaartje heb gemaakt. De kinderen hier zijn helemaal gek op de film Frozen.....en ik  moet zeggen dat ik ook stiekem mee geniet als ze kijken.
Vooral Olaf de sneeuwpop heeft mijn hart gestolen, ik kan er niks aan doen maar ik vind het echt een schatje!

Laatst ben ik eens een keer naar de winkel van Kimya geweest. Nou, ik kan zeggen: een echte aanrader....Wat een prachtig gevuld hobbyparadijs...ik kan zeggen dat het zeker de moeite waard was om er 2 uur voor in de auto te zitten. De website is natuurlijk ideaal, maar als je de spullen in het echt ziet is het net wat mooier!
De winkel heeft naast verpakkingsspullen ook allerlei dingen die je kunt gebruiken bij het scrappen of het maken van een kaart. Vooral de lintjes hadden een hoog wauwie-gehalte en ik kon kiezen uit diverse Frozen-lintjes (en nog veel meer thema's)

Maar goed, genoeg gepraat nu! Ik zal jullie mijn creatie eens showen:


De kinderen hier hadden direct een discussie voor wie de kaart zou zijn....

Ik heb de basis gemaakt met de Shape Art Label mal van Dutch Doobadoo. Met deze mal kun je heel makkelijk een basis maken. Gewoon een kwestie van omtrekken op papier.
Je begint met de buitenste en de volgende die je erop plakt is een slag kleiner. Ik heb in dit geval een blauw vel gebruikt, daarna een witte en daarna een scrapvel met een motief. Daarna heb ik dat ook gedaan met de label die erin zit. De label heb ik wit gelaten waardoor de foto van Olaf beter uitkomt.
Vervolgens heb ik een pocket gecreƫerd door het onderste deel van de mal nog een keer over te nemen en te beplakken. Door alleen de rand vast te maken (bovenkant dus niet) heb je een flap waarin je de label kunt doen.
Eigenlijk is dat de basis en kun je alles helemaal zelf naar eigen smaak versieren!

De plaatjes die ik gebruikt heb van Olaf heb ik op internet opgezocht. Ik ben de gelukkige bezitter van een Canon Selphy printer en hiermee kun je het plaatje afdrukken op fotopapier. Werkt heel makkelijk en je kunt er dus alle kanten mee op.

De flap heb ik beplakt met scrappapier. Bovenaan heb ik lichtblauw lint met een dansende Olaf geplakt. De foto heb ik gemat op wit scrappapier en beplakt met pareltjes en een sneeuwvlok.


Links onderin heb ik een metalen flatback met Olaf over de foto en op de flap geplakt. De letter stempeltjes vertellen hoe deze lieve sneeuwpop heet! Olaf dus


Verder heb ik een wit label gebruikt  in de hoek. Ik heb hier zelf blauw achter gedaan zodat de kleur terug komt. Een klein fotootje, wat plakpareltjes, lichtblauw lint en een schattig klein bedeltje van een sneeuwvlok


Rechtsboven heb ik een plastic flatback van Olaf geplakt. Lekker vrolijk!


Achter de label van Dutch Doobadoo heb ik ook een wit label gedaan om de boel wat te breken. Dit label heb ik verder helemaal leeg gelaten zodat je er wat leuks op kunt zetten

Dan heb ik verder nog wit Organza lint gebruikt in de grote label en aan de bovenkant een lus gemaakt zodat je hem ook kunt ophangen (iemand zei al: je kunt deze ook leuk in de kerstboom hangen)
Op de grote label een strik met blauw Organza lint met sneeuwvlok.


Op zich is het maken van deze kaart niet moeilijk. Maar zoals altijd moet je maar net even op het idee komen.

Dit label gaat mee naar de beurs en is daar dan ook live te bewonderen. Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden en vind het leuk als jullie een reactie achterlaten
Voor wie nog even vakantie heeft: lekker genieten en uitrusten! Voor wie weer aan de slag gaat: werkse of leerse!


Knutselgroetjes van Lianne



3 opmerkingen: