maandag 18 december 2017

Filefolder kerst-album



Goedemorgen allemaal,

Vandaag weer mijn beurt voor een blog berichtje.

Deze keer heb ik een A4 file folder verbouwd tot kerst mini album, als pagina's hierin heb ik gebruik gemaakt van vlakke zakken en loonzakjes (om en om)

Een kleine beschrijving van hoe ik het album heb gemaakt...


Als eerste bepaal je de maat van je album (dat is geheel naar eigen inzicht natuurlijk), ik heb de maat van mijn vlakke zakken genomen en dan de omslag iets groter gemaakt.


In deze A4 file folder zit al zo'n klem dus let op dat je vanaf de boven en onderkant even veel af gaat snijden zodat de klem in het midden blijft. Mijn map kwam uit op 16cm hoog en 20cm breed, ik heb nog wel wat van de vlakke zakken af moeten snijden zodat ze niet zouden uitsteken.


Om en om heb ik er toen de zakken en de loonzakjes in gedaan, goed meten waar de gaatjes moeten komen en pimpen maar!!

Mijn album is gemaakt met het mooie designpapier "Frosted" van Kaiserkraft.


De voorkant van mijn album, rechts boven zie je een mooie shakerster gevuld met wat glitter pailletten en sneeuwvlokjes.
Over het midden een gaaf stuk kant maar daaroverheen een handmade with love lintje.
het lintkaartje omwikkeld met wat lint en afgewerkt met een mooie strik.
Aan de voor en achterkant seam bindig (beetje op kleur gebracht met distress) onder het design papier geplakt, daarmee kan je album dicht strikken.


De eerste pagina's, zoals jullie kunnen zien heb ik gebruik gemaakt van de quotes uit het papier en het mooie papier zelf het heeft niet heel veel nodig. Een stuk ribbelkarton wat mesh wire blauw een kraft etiket van een kerstboom met daarop een satijnen strikje.


In dit zakje een label met wat restjes papier, ik heb niet in alle zakjes labels gedaan want dan werd het te dik, er zitten er twee in het hele album.


De volgende pagina's, links heb ik rustig gehouden en rechts is het eerste loonzakje, stukje lint met daarop een pergamijn zakje omwikkeld met twine en daarop een houten handmade knoopje, rechts op het zakje nog een rond schulp label meteen tekst erop en een bruin satijnen strikje.


Links een blauw pagina, rechts een bruine erg leuk combi die kleuren in deze lijn!!
Rechts zie een mooi stukje organza met zilveren rondjes erop, ook een kraftprikker ster en een mini kraft envelopje.
Door het hele album heb ik ook her en der bruine en parelmoer pailletten geplakt.


In deze zak het ander label met daarop weer restjes en een leuk plastic ornament wat ik helemaal bij deze stijl vind passen. het label afgewerkt met lint en touw en daaraan die gave roestige belletjes.


Nog een blauwe en bruine pagina, afgewerkt met diverse stansjes en die cuts die apart bij het papier verkrijgbaar zijn.


Op de laatste pagina heb ik op het loonzakje een zakje geplakt met daarin een label aan dat label een stuk kant met een houten kaartje eraan waarop merry christmas staat.


De achterkant heb ik niks mee gedaan alleen mooi stuk designpapier erop geplakt omdat het meer echt niet nodig heeft!!

En dat was hem dan weer mijn kerstalbum, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en wens jullie bij deze alvast hele fijne feestdagen!!

Lieve groetjes,


8 opmerkingen: