maandag 24 februari 2020

Journals maken!





 Het is helemaal hot om zelf de jounals te maken en nu met de nieuwe Studio Light mallen helemaal niet moeilijk meer!
 Je kunt diverse covers maken met kraft tex, leer, imitatie leer, boeklinnen, cardstock, noem maar op.
Wij hebben sinds kort imitatie leer wat heel soepel is en prima te verwerken.
Esther heeft het getest met diverse soorten lijm/tape, dus nu moet het helemaal goed komen toch!







UItleg Esther:
Even gespeeld met het nieuwe leer. Ik heb zwart leer gebruikt. Gekeken met welke lijmsoorten je het beste kunt werken.Tape (witte en rode) werkt niet, dat laat los. Misschien in combinatie tape met lijm wel, maar dat heb ik niet geprobeerd.
Ook heb ik tacky glue gebruikt welke ik altijd gebruik voor papier, maar dit vond ik niet fijn werken. Het bleef soort schuiven.
Met boekbinderslijm heb ik 1 kant ingesmeerd. Maakt niet uit of het greyboard of het leer, dit ging beide perfect. Dus ik zeg, gebruik boekbinderslijm. 😉
Het leer is dun, lekker soepel en kon ik, zonder al te veel moeite en kracht, om mijn greyboard plakken. Zou bijna zeggen dat het makkelijker ging als met papier. Dat moet je namelijk nog even nadrukken met een vouwbeen. Dat hoefde bij het leer niet!
Ook is het makkelijk te stansen, mits je stansjes niet teveel fijne details heeft. Ik heb het zelf met de mini trouvaille gestanst. Ik denk dat als je bv. met de Bigshot wat meer druk kunt uitoefenen en dat wat beter gaat. Ik kon wel heel makkelijk een gaatje maken met de crop a dile.
Wat niet ging was rechtstreeks met oxide spray op het leer. Dit droogt nl niet op.
Het is een heel onderzoek geworden. Maar hoop dat er zo wat vragen zijn beantwoord voor jullie. Er zijn 4 kleuren leer, 50x70cm en daar kun je mooie dingen mee maken!! Hieronder nog wat foto's, voor de inhoud van het album moet je nog even wachten tot mijn volgende blogpost!
En mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust, dan zoeken wij van kimya het voor je uit.


Ik heb hem eerst gemaakt met cardstock omdat iedereen dat wel in huis heeft!

We hebben inmiddels leuke basis setjes gemaakt zodat je zelf aan de slag kunt om er een echt Kimya journal van te maken!
HIER
Vind je het filmpje erover!

En
HIER
het pakketje zonder mal

en
HIER
Met mal en leer!

Bij beide setjes vind je natuurlijk een werkwijze

Geen opmerkingen:

Een reactie posten