maandag 27 september 2021

Pompoen van Papier

 

Hallo allemaal,

Jolanda hier met een nieuwe blogpost.

Vandaag laat ik jullie zien hoe je een pompoen van papier maakt. Ik ben helemaal gek op de herfst, de vallende blaadjes, pompoenen, vroeg donker, kaarsjes aan. Het enige waar ik niet van hou is het wisselvallige weer wat bij dit seizoen hoort, maar ik denk dat een heleboel van jullie het met mij eens zijn.

Voor deze pompoen gebruikte ik het prachtige Design papier van Mintay, Fall Festival

Voor de basis gebruik je een wc rol, die je beplakt met cardstock of Design Papier. Ik gebruikte cardstock wat ik nog had liggen, maar van Florence hebben we een heleboel mooie kleuren. Je moet even meten hoelang je wc rol precies is, maar ik gebruikte een stuk van 10,5x15 cm. Om het papier op de wc rol te plakken, plakte ik dubbelzijdig tape op het begin en het einde van het papier.

Van het Designpapier heb ik met mijn papiersnijder 2 pagina's van 30,5x30,5 cm in repen van 2,5 cm gesneden.

Om het bevestigen aan de wc rol iets makkelijker te maken, ril je ze aan de beide uiteinden op 2,5 cm en maak je het flapje een beetje rond zodat hij makkelijker past.

Daarna plak je de strips in de wc rol met lijm. Schrik niet als ze een beetje inscheuren in de hoekjes, daar zie je later niets meer van.

Je blijft strips plakken totdat jij hem vol genoeg vind. Als laatste heb ik nog strips van 2 cm breed gebruikt.

Om de pompoen goed te laten staan plak je op de onderkant een cirkel van 8 cm doorsnede van cardstock of Design Papier. Ik heb deze gesneden met de cirkelsnijder.

Nu moet natuurlijk de bovenkant nog versiert worden. Op mijn wandeling met de honden in het park heb ik een aantal stokjes meegenomen voor de steel van de pompoen maar eerst heb ik burlap lint in de bovenkant gedaan en vastgezet met het lijmpistool. De krullen heb ik gemaakt door hele dunne reepjes papier van een paar mm om een potlood te winden.

Als laatste heb ik één van de labels uitgeknipt, aan de bovenkant een gaatje gemaakt met de Crop-A-Dile en met een draadje uit het burlap lint vastgemaakt om het stokje/steeltje.

Ik ben helemaal tevreden met het resultaat. Een prachtige pompoen voor mijn herfsttafel. Door de wc rol en de strips te verkleinen kan je verschillende groottes maken.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden en ben heel erg benieuwd hoeveel pompoenen ik voorbij zie komen.

Tot de volgende keer.

Groetjes Jolanda 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten