maandag 22 juni 2026

Prachtig baby boek gemaakt door Krista

 

Welkom terug op ons creatieve blog en wat leuk dat jullie weer een kijkje komen nemen!

Vandaag mag ik jullie iets mijn nieuwste creatie laten zien, gemaakt met heel veel liefde en een flinke dosis enthousiasme.

Zoals jullie vast al hebben meegekregen, is onze lieve Femke op 30 april oma geworden!
Zo’n prachtige gebeurtenis verdient natuurlijk een speciaal plekje, daarom besloot ik een persoonlijk eerste jaar boek te maken voor oma en kleindochter Asena.


Voor dit project heb ik een setje gebruikt dat eigenlijk bedoeld is voor een planner met ringband. Het greyboard heb ik eerst stevig aan elkaar gezet met krafttape. Daarna heb ik de hele basis bekleed met kraftpapier, zodat het boek een warme, natuurlijke uitstraling kreeg. Rondom de gaatjes die om de ringband gaan heb ik de pons voor versteviging gebruikt.

De maandpagina heb ik gemaakt met de Mini album templates van Dutch DoobaDoo. Iedere maand heeft twee bladzijden, de basis van de bijbehorende pagina is een vlakke zak van 13 x 19 cm. Deze pagina heeft een extra flap gemaakt van een vlakke zak van 7x12 cm.
Op sommige pagina's heb ik een klein envelopje geplaatst als insteek voor een label of kaartje.
 

Toen dat eenmaal klaar was, kon het leukste deel beginnen: het aankleden van het boek!

Ik heb gekozen voor zachte, lieve tinten die perfect passen bij een klein meisje als Asena. Voor de kaft en binnenpagina’s gebruikte ik het designpapier van Alchemy of Art - The baby. En heb ik op elke bladzijde een plaatje uit de extras set die bij het designpapier hoort gebruikt. Alle randjes heb ik bewerkt met distress ink in de kleuren: Walnut Stain en Pickled Raspberry.


Natuurlijk mocht de versiering niet ontbreken. Ik heb het geheel afgewerkt met bloemen, lintjes en fastener die bij het designpapier passen. Niet te druk, maar precies genoeg om het boek een warme, persoonlijke uitstraling te geven.



Het resultaat is een liefdevol herinneringsboek dat hopelijk nog jarenlang gekoesterd wordt door zowel oma als kleindochter.


Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren en zie jullie graag weer bij het volgende blog!

Liefs,
Krista

maandag 15 juni 2026

Rustic Charm

 Goedmorgen allemaal,

Vandaag is het weer mijn beurt voor een blog, ik laat een wat ouder project zien en heel misschien herkennen jullie het wel ;-).

Het is een oude live die ik een tijdje geleden in een nieuw jasje stak voor een "On The Road" project.


Het project is in de basis gemaakt van kraft kleurige blokbodem zakken.
Het papier wat ik gebruikte is van Mintay "Rustic Charm"
De voorkant sluit met een mooi stuk lint wat qua kleur perfect bij het papier past!


Als je het boekje opent zie je rechts een flap die omhoog klapt, deze is gemaakt van een bruin vlak zakje, hierin zitten 2 labels en een kaartje.


De labels heb ik alleen bekleed met designpapier, eraan wat mooi lint en touw, op het grootste label nog een sticker.


Als je de flap omhoog klapt heb ik er op de achterkant een bellyband op gemaakt, hieronder heb ik een klein mapje geschoven, op de bellyband nog een hartjes sticker die perfect bij het papier paste.
Op de pagina zelf een doily en een jute bloemetje.


Dit is het mapje wat onder de bellyband geschoven zit, deze is gemaakt van een kleinere maat bruin vlak zakje.


In het midden van het project maakte ik een klep die naar voor klapt van een ongegomde zak, hier heb ik weer een sluiting gemaakt met dat mooie lint alleen in een smallere variant.


Als je de klep openklapt zie je de pagina, deze heb ik rustig gehouden met alleen een stempel met in de hoekjes een jute bloemetje en een satijnen strikje.


Ook dit mapje zit ergens verstopt in het project, ook deze is weer gemaakt van dezelfde bruine vlakke zakjes en ideaal om een cadeaubon in te stoppen.
Je ziet ook nog een mini enveloppe waar ik een prijslabel met een tekst stempel stak.


In het midden van het album zit nog een flap, dit zijn de blokbodems van de zakken die ik zo aan elkaar plakte dat er een pocket ontstond hierin stak ik nog 2 labels, de labels weer alleen bekleed met designpapier en op een label verwerkte ik nog een sticker.


En dan de laatste pagina, alleen designpapier met daarop in de hoek een vlaggenlijntje met een tekst erop.


En dat was dan mijn blog! Ben natuurlijk weer erg benieuwd wat jullie ervan vinden!

Lieve groetjes,
 

maandag 8 juni 2026

Beurs album

 Goedemorgen allemaal. Leuk dat jullie weer komen kijken op ons blog. Vandaag laat ik jullie het voorbeeld zien wat ik mocht maken voor de beurs in Venray.

De basis is een hardboard album van Gummiapan beplakt met het prachtige papier van 
Craft 'O Clock Timeless Grace. Naast een bloemenkant heeft dit papier ook een mixed media kant waarmee je er dus alle kanten mee op kan. Daarnaast heb ik ook nog een basis cardstock gebruikt in de kleur Terracotta. Deze kleur kan iets afwijken van wat ik heb gebruikt want ik heb de cardstock uit eigen voorraad gebruikt.

4 tabbladen

en 4 tussenbladen. Als eerste heb ik de randen van bladen bewerkt met Frayed Burlap en een blending brush. Ik was begonnen met een blending tool van foam maar door de randen van de bladen ging deze snel kapot. 

Om de bladzijden bij elkaar te houden heb ik boekbinders ringen gebruikt. Als extra detail heb ik reïnforcements gebruikt. Ik vond dat de voorkant met de bloemen niet veel nodig had en daarom heb ik de versiering simpel gehouden en een stuk witte seambinding gekleurd met oxide spray en deze door de middelste twee gaten gehaald en gestrikt. Hieraan heb ik een hangetiket bevestigd en bestempeld met één van de stempels uit de Words set. Deze set heb ik het hele album door gebruikt. Voor het stempelen heb ik Versafine clair gebruikt. Ik ben niet zo goed in stempelen maar met deze inkt krijg ik elke keer een goede afdruk.

Ik heb de bladzijden beplakt met rechte stukken designpapier zodat je de randjes van de bladen goed blijft zien. Aan de linkerkant heb ik een uittrekgedeelte gemaakt met een blokbodemzak. Heel leuk om kleine papiertjes e.d. in te stoppen. De stempel "pull here" is helaas niet meer verkrijgbaar. Aan de rechterkant heb ik een soort van clipboard gemaakt het klemmetje van Gummiapan. Het papier is wit A4 kopieerpapier gekleurd met koffie en gestempeld met een lijntjes stempel van Nellie's Choice die helaas niet meer verkrijgbaar is. Een leuk blokje om herinneringen op te schrijven.

De linkerkant heb ik beplakt met designpapier en zo gelaten zodat er alle ruimte is voor het plakken  van foto's of andere herinneringen. Op de rechterkant heb ik pocket gemaakt met de bovenkant  van de blokbodem zak. Deze heb ik eerst beplakt met designpapier en daarna een inkeping gemaakt met een cirkelpons. Als je een pons gebruikt is het handig om de zak eerst te beplakken want anders lukt het ponsen niet omdat het papier dan te dun is.

 In de pocket zit een groot eco bruin label en een kleinere. Helaas hebben we deze kleur maar in twee maten want ik vind ze fantastisch om te gebruiken als basiskleur. Als versiering heb ik ze beplakt met designpapier en een stukje gekleurde seambinding vastgemaakt met flaxkoord.

Zo zien de achterkanten van de bloemenpagina's eruit. Ik vind het een hele leuke combinatie. Op de rechterpagina heb ik de bovenkant bewerkt met een mask (stencil) uit eigen voorraad en oxide spray Achter het designpapier zit een stuk papier uit een oud boek wat ik bij de kringloop heb gekocht.

De linkerkant is geheel beplakt en aan de rechterkant heb ik van designpapier een pocket gemaakt.

In dit pocket zit een kaart gemaakt van designpapier. Aan de bovenkant heb ik een cirkel geplakt gemaakt met de cirkelpons. Met de Crop-A-Dile heb ik een gaatje gemaakt en een eyelet bevestigd. Je kan er natuurlijk van alles aanhangen maar ik vond een bronzen sleutel leuk. Ik heb hem vastgemaakt met wax koord

De linkerkant is geheel beplakt. De rechterkant heb ik ook geheel beplakt maar met een steentjes mask (stencil) en structuur pasta gekleurd met oxide spray heb ik hem wat interessanter gemaakt.
Je kant de pasta van te voren kleuren maak ook als hij droog is.

Op deze twee bladzijden heb ik alleen maar designpapier geplakt. Iets toevoegen kan altijd nog als je aan de gang gaat met het plakken van foto's. 

Aan de linkerkant heb ik van een stuk designpapier een bellyband gemaakt. Ter versiering heb ik een stuk kanten lint gekleurd met oxide spray en deze met dubbelzijdig tape op de band geplakt. 
Aan de rechterkant vond ik al die bloemen heel mooi maar ook iets te veel en daarom heb ik er wat repen designpapier op geplakt om dat te doorbreken.

Het label heb ik beplakt met designpapier en hier ook weer een stukje lint aan vastgemaakt met flaxkoord. Om uitvallen te voorkomen is het label vastgemaakt met een heel klein klemmetje uit eigen voorraad.

De laatste pagina's van het album. Aan de rechterkant heb ik een flap gemaakt van een vlakke zak. Deze heb ik vastgemaakt met een Japanse sluiting gemaakt van vier cirkels, twee spitpennen (brads) en een stuk wax koord.

Ik hoop dat jullie het een leuk project vinden en tot de volgende keer.
Groetjes, Jolanda 





















maandag 1 juni 2026

Label mapje

Welkom op het blog van Kimya. 

Jolanda en ik hebben dit labelboekje als workshop gegeven op de beurs in Amstelveen (2025). Je kon kiezen uit twee soorten designpapier, de verschillende uitvoeringen zie je hieronder. Wat was het leuk om te doen. De pakketjes waren snel uitverkocht dus heeft Femke snel nieuwe pakketjes gemaakt. Die zijn zonder designpapier zodat je er je eigen draai aan kunt geven. 

Fredy:

Alle extra's zitten in het basispakketje. Het papier is prachtig en als versiering heb ik wat knipplaatjes uit de extra set gebruikt. En natuurlijk nog wat stansjes van Gummiapan. Zoals de kerstbelletjes, een kerstboom, het papierklemmetje, een ticket en het rendiertje.

Sommige labels heb ik ge-embost en een aantal met een stencil en inkt bewerkt.











Jolanda:

Ik heb gekozen voor Photographer van Mintay, echt prachtig papier vind ik. De labels heb ik bewerkt met inkt en daarna gestempeld, ge-embost en beplakt. De Gummiapan stansen die ik heb gebruikt zijn old polaroid en old filmstrip. De stempels die ik heb gebruikt zijn ook van Gummiapan, de filmstrip heb ik ge-embost met glaze, dan heb ik nog het fototoestel en de tekst "smile it's good for you" gebruikt.












Wij hopen dat jullie het leuk vonden om te zien wat wij voor workshop hebben gegeven. Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer.

Groetjes,
Fredy en Jolanda