maandag 23 oktober 2017

Cardbox "My dearest Sophia"


In deze post een leuke kadobox / koffertje met kaartjes.


De afgelopen tijd heb ik vaak kraftdoosjes gebruikt als basis voor een project. Deze keer laat ik jullie zien dat ik ook heus wel met andere materialen dan kraftdoosjes iets kan ;)

De basis voor deze cardbox zijn 2 grote bruine fruitzakken met zijvouw gebruikt.
Eén zak heb ik volledig gebruikt. Van de 2e heb ik aan de open kant ongeveer 14 cm afgesneden.
Deze 2 zakken heb ik met de open kant in elkaar geschoven en vastgelijmd. De lengte is dan 43,5 cm. Ook de zijvouwen zijn dichtgelijmd.
Vervolgens heb ik gekeken hoe ik de vlakken het beste kon verdelen en rillijnen gemaakt op 5,5 cm(klep), 12,5 cm (bovenkant), 24,5 cm (achterkant) 31,5 cm (onderkant).
Dan blijft er een vlak van 12 cm hoog over voor de voorkant.
Voor de zijkanten van de box heb ik 2 stukken kraftkarton gesneden van 9 x 12,7 cm en deze aan de lange zijkanten en onderkant gerild op 1 cm. De hoekjes zijn schuin afgeknipt en aan de bovenkant van de strook is met een ronde pons een ronding gemaakt. De zijkanten zijn aan de binnenkant van de box vastgeplakt.
Alle vlakken zijn met op maat gesneden stukken cardstock aan binnen en buitenkant verstevigd en vervolgens is de buitenkant van de box beplakt met dessinpapier. 
Het handvat is gemaakt van een strook kraftkarton en aan beide zijden beplakt met een strookje dessinpapier voor de stevigheid en vastgezet met 2 bradjes.


Voor dit project heb ik het prachtige Pion papier "My dearest Sophia" gebruikt.
Ik heb 4 vellen gebruikt met de vlakken en 1 etiketvel. Zo heb je toch alle printjes en hou je weinig restjes over.
De box sluit met een mooie bronzen sluiting en maakt het zo helemaal af!


De voorkant van de cardbox is beplakt met ijslollystokjes. Deze heb ik geplakt vóór de box in elkaar gevouwen werd en bestempeld met een background clearstamp van Marianne Design met houtstructuur. Zo creeër je simpel je eigen "plankjes"


In de box zitten 4 kaartjes gemaakt van bruine zakken met blokbodem. 
Daarbij heb ik met de Envelope punch board van We R Memory Keepers bijpassende envelopjes op maat gemaakt van kraftpapier.
Hiermee kun je bij elk zelfgemaakt kaartje een passend envelopje maken! 


Op de achterkant een mooie doily met cirkels uit designpaper en een mooi etiket.

 

De zakjes zijn allemaal op dezelfde manier gevouwen.
Elk kaartje is net even op een andere manier gescrapt en voorzien van diverse labels, etiketjes, loonzakjes en pergamijnzakjes. Op de voorkant van dit rode kaartje is een blister gebruikt met daaronder het mooie plaatje van het scrapvel. Uiteraard zit in de blister leuk schudmateriaal. Ik heb de Lilac Lane shaker mix Rosegarden gebruikt. Ook hiervan kun je de pailletjes en knoopjes die erin zitten los gebruiken zoals ik op de andere kaartjes heb gedaan. Er zitten verschillende kleurtjes in, dus ook weer veelzijdig te gebruiken.


De blauwe variant met een prachtig jade groen roesjeslint op de voorkant en aan de binnenkant mooi fijn kantje met open bogen.
De leuke kleine kraftetiketjes zijn ook erg veelzijdig te gebruiken. Een favoriet item van mij!
Op de voorzijde van de envelopjes is een sierstrookje geplakt uit het etiketvel.


De vlindertjes zijn op de vleugels bewerkt met Stickles voor een mooi effect.
Op de achterkant van de kaartjes kan een mooi etiketje niet ontbreken natuurlijk.



Ik hoop dat jullie hiermee weer leuke inspiratie hebben gekregen om zelf aan de slag te gaan!
Laat gerust weten wat je ervan vind!

Liefs,

6 opmerkingen: