vrijdag 26 juli 2019

Alfabet in a box

Hallo allemaal! 

Wat fijn dat je er bent,  ben je voor het eerst hier of ben je al bekend? 😉

Vandaag is het weer mijn beurt om iets te laten zien.
Ik heb deze keer een box gemaakt waarin je de letters, cijfers en de vormpjes van Dutch Doobadoo kan bewaren.




De basis van de box bestaat uit stevig kraft karton. 

Ik heb zelf de maten uitgemeten en zo een box in elkaar gezet. 
Daarop heb ik wit cardstock gemat en daarop designpapier, voor de stevigheid.
Het papier wat ik gebruikt heb is van Prima marketing, Zella Teal.




De buitenkant heb ik gepimpt met diverse spulletjes uit de webshop.
Ik ben gestart met de voorkant. Ik heb een doily gestanst van een mal van Studio Light. Hierop heb ik het tekstje *note* van het designpapier geplakt.
Daarna heb ik een soort bloementoef gemaakt.

Twee witte curly pins, een grote bloem die perfect bij het papier past en een strikje gemaakt van twee lintjes die ik op elkaar heb gelegd en daar heb je je toef.
Zo krijg je een heel leuk effect!



De bovenkant heb ik gepimpt met de letters & cijfers van 4 cm hoog.
Ik heb er voor gekozen om A B C te gebruiken, dit geeft precies weer wat erin zit.
De bloemen die je ziet passen bij de Zella Teal lijn, deze zijn ook van Prima.

Als decoratie heb ik nog twee verschillende maten flesjes gebruikt.
Het grootste flesje heb ik gevuld met parels in dezelfde kleuren als het papier en het kleine flesje zit vol met pailletjes.
Als laatste heb ik een vlinder uitgeknipt uit een vel van Lemoncraft en deze op de B geplakt.
Ik heb ervoor gekozen om roze vlindertjes te nemen, dan springt dit er extra uit.


Zo ziet de doos eruit als hij open is.
Ik heb tabbladen gemaakt en beplakt met designpapier. 

De woorden heb ik gestempeld met een stempelset van Marianne design.
Het tabje heb ik met een nietje vastgeniet, geeft wel een stoer effect vind ik zelf.


Achter ieder tabblad zit afzonderlijk van elkaar weer een tabblad met daarop welke letter, cijfer of vormpje erin zit. Deze zijn met dezelfde stempelset van Marianne Design gestempeld.
Zo is het een overzichtelijk geheel en kan ik meteen de letter, cijfer of vorm pakken die ik nodig heb!
Nog een bijkomend voordeel; de box staat erg mooi in mijn freubelkamer!
Wat vind jij ervan?


Dit was mijn creatie die ik graag met jullie wil delen, 
altijd leuk als je even laat weten wat je er van vind!

Tot de volgende..!

Liefs,

Kim



4 opmerkingen: