donderdag 14 november 2019

Sinterklaas en Zwarte Piet!!

Hallo hallo,

Vandaag mag ik jullie weer inspireren met een hele leuke post.
 Ik heb een stolp omgetoverd tot een sinterklaas tafereel.


Want de beste oude man komt as zaterdag weer aan met een boot vol zwarte pieten en heel veel cadeautjes.
Ik vond het altijd een mooi feest. De spanning van de Sinterklaas, de lekkere dingen die je kreeg, maar vooral ook de cadeautjes. En ik vond het ook altijd fijn om met de familie zo'n feest te vieren. Geweldig!!
Maar nu ik zelf een dochter heb is het inderdaad een spannende tijd, maar wel een heel leuk kinderfeest. En ik denk dat het zomaar dit jaar de laatste is, er komen steeds meer "moeilijkere" vragen van mijn 6 jarige. Dus dit jaar nog maar flink van genieten.


En wie weet is het volgend jaar gewoon nog wel Sinterklaas voor ons. Vorig jaar zijn we op de avonturenboerderij geweest, daar kwam de sint en zijn boerderij pieten. Zij vond het geweldig, maar ook ik vond ze fantastisch. En had daar leuke foto's van gemaakt. De Sint die haar even diep in haar ogen kijkt en een hele gekke koeien piet.


Zelfs Amerigo, het paard, stond in de stal met zijn dekje om te wachten in de stal.



 Dit vroeg dus om een klein tof minialbum. Deze heb ik gemaakt van kleine kraft envelopjes. Ik heb ze om en om aan elkaar geplakt.


De randjes zijn beïnkt met distress inkt. Hierop heb ik papier met houtstructuur geplakt. Dit is van Moda Scrap.
Hierop zijn op de pagina's waar je de inkeping hebt een huisje geplakt. Deze heb ik uitgestanst met een stans van Marianne Design op zwart cardstock .


In de envelopjes zit een eco label deze heb ik dubbelgevouwen. Hierop kun je je journaling schrijven. Of evt. nog een kleine foto plakken. Op het label heb ik een tekst gestempeld. En er zit een stukje zwart hemcord aan gestrikt.


Onder de foto's heb ik mijn eigen gemaakt designpapier gebruikt. Op wit cardstock heb ik met zwarte inkt en een toffe sinterklaas stempel van Marianne design. Super gaaf toch??


Ook heb ik nog hier en daar wat kleine teksten, de maan, sinterklaas en Amerigo geplakt.


 Deze komen van een paper art vel van Dutch DooBaDoo. 


De voorkant sluit met een houten knoop en een stuk bakery twine Aan het uiteinde heb ik nog een zwart kwastje en een gelukspoppetje geknoopt. 


 Dit album past dus precies in de stolp. Hier heb ik nog wat paper art in geplakt. Het was even priegelen, maar ik vind het zo tof!!


Op de houten schijf heb ik een verhoging gemaakt want ik wilde er ook nog verlichting in. Maar je zit ook met de batterij. Deze is wel plat, maar het verdiend geen schoonheidsprijsje haha. Dus heb ik van kraft  een verhoging gemaakt. Dit is een cirkel met daaronder een kruis van 2 cm hoog. De lampjes zitten hieronder verstopt. Ik kreeg het alleen niet zo goed op de foto. Met het licht overdag zag je het niet zo goed en in het donker fotograferen kreeg ik het niet goed op de foto helaas. Maar je weet vast wel een voorstelling te maken denk. 


Op het plateau heb ik nog diverse deco's geplakt. Zo heb ik een mini jute zak gebruikt. Hier heb ik het rode strikje en lintje afgehaald en een jute touwtje geknoopt. 


Daarnaast staan een paar klompjes welke normaal delftsblauw zijn. Deze heb ik zwart gemaakt met gesso . Vond het anders net te druk worden. In de klompjes zit een beetje stro, gemaakt van een roe


Hierin zit in de ene klomp een stukje opgerold wit papier wat het verlanglijstje moet voorstellen. In de andere klomp zit een gelukspoppetje, wortel Hier heb ik het touwtje uitgetrokken en een stukje groen papier in geplakt. Ook staat er nog een rode letter voor. Ook zonder touwtje. 




Nou meer kan ik er niet over vertellen haha. Ik hoop dat je het leuk vond. Laat het even weten in een reactie. Tot de volgende blog, 

Groetjes, 



2 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig leuk tafereeltje!
    En al die kleine details zijn echt te gek🤩

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettend gaaf tafereeltje, schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen