maandag 30 januari 2023

Zomer in januari

  Goedemorgen allemaal,

Hartstikke leuk dat jullie weer een kijkje komen nemen op ons blog. Vandaag is het mijn 1e blog van 2023 en ik neem jullie mee naar mijn zomervakantie van het afgelopen jaar. Precies in het midden want over een maand of 6 gaan we weer. Bereiden jullie je vast voor op heleboel foto's 

Vorig jaar zomer hebben 2 weken doorgebracht in Zeist op camping De Krakeling. Prachtige omgeving met genoeg mogelijkheden om te wandelen, te steppen en te fietsen.
Omdat we een camping hadden aan de rand van de Utrechtse heuvelrug en zo het bos inliepen heb ik het mooie Woodland papier van Mintay gebruikt. Verder heb ik voor het eerst cardboard stickers gebruikt, erg leuk om de pagina's mee te pimpen.

22 juli, aankomst op de camping en opzetten van de caravan met voortent en ren voor Mazzer.
 Van mijn 1e pagina heb ik een soort openklap pagina gemaakt met de Old edge planner stans van Gummiapan. 



Op de middenpagina heb ik een waterval gemaakt van de vlakke zak 7x12 cm. Voor de datums heb ik weer die leuke cirkel cijfers van Gummiapan gebruikt. De caravan stempel komt uit, hoe toepasselijk, de caravan stempel set van Elizabeth Craft Designs.

Op de achterkant heb ik van designpapier een pocket gemaakt met één van de leuke knipplaatjes die bij de papierset zitten. Achterop wat journaling.


23 juli, beetje een pechdag, doordat mijn been niet goed werkte ging ik onderuit. 
Deze pagina is gemaakt van een vlakke zak van 10x15 cm die ik wat heb ingekort. In de bovenkant heb ik twee kleine vlakke zakken geplakt als flap. Op deze pagina heb ik de nieuwste reïnforcements van Elizabeth Craft Designs gebruikt. Gestempeld heb ik met de moods set want die paste mooi bij de pech van mijn valpartij.


24 juli, noodgedwongen een rustdag dus lekker aan mijn puzzel begonnen. Hier ook weer een plaatje uit het knipvel gebruikt.

25 juli,  op onze campingplaats vond ik een kraal met een smiley erop. Ik kon die dag wel een lach gebruiken want mijn knie deed behoorlijk zeer. De pagina heb ik wederom gemaakt van een vlakke zak van 10x15 cm waarbij ik het laatste stukje van de zak naar binnen heb gevouwen om een pocket te creëren. De gaatjes heb ik gemaakt met de Crop-a-dile. De foto heb ik op een label geplakt en natuurlijk moest daar een stukje lint doorheen, vastgeknoopt met een stukje hemp rope. Als laatste heb ik gestempeld op een stukje design papier met de block words hello en de block words travel

26 juli, vandaag pakken we de wandelroute Witte Huis. We hebben ontzettend veel gelopen deze vakantie, dat is ook het voordeel van het hebben van een hond, je gaat er sneller op uit. Op deze dag heb ik niet gelopen maar heb ik mijn step gepakt vanwege mijn knie. 
Van een vlakke zak van 13x19 cm heb ik een grote pocket gemaakt.


Van designpapier maakte ik een label.
De letters zijn stansen van Craftemotions, ik heb de hoofdletters en de kleine letters gebruikt. 

27 juli, route gelopen in het bos bij Austerlitz. Van de foto heb ik een pocket gemaakt met een label erin. Zo kan je nog extra foto's kwijt op de pagina.

28 juli, Pyramide van Marmont. Omdat ik elke keer toch van een wandeling meerdere foto's heb, heb ik weer een pocket pagina gemaakt. Dit keer van een vensterzak. Hierbij heb ik de breedte iets aangepast en het designpapier een stukje over het venster geplakt. De gaatje heb ik gemaakt met de planner perforator. Super handig apparaat waarmee je alles kan voorzien van gaatjes zodat het in je planner past. Ook maakte ik nog een pocket onderop de pagina waar weer een uitgeknipt kaartje inzit.


 De bovenkant van het label heb ik gemaakt met de journal hoekpons. Deze pons heeft 3 verschillende bovenkanten voor je label. 

29 juli. Landgoed Beerschoten. Aan de zijkant van de pagina heb ik van designpapier een soort van inschuifpocket gemaakt. 


30 juli en 31 juli waren voor mij rustdagen. Rob heeft beide dagen lekkere lange tochten gemaakt met de racefiets. Met de plannerstans met een stikrandje van Gummipan en een vlakke zak van 7x12 cm maakte ik deze kleine tussenpagina. De stempel komt uit de recepten stempelset. Van de foto heb ik een pocket gemaakt met daarin een notitieblaadje, dit is een stans van Gummipan.

En toen was het alweer augustus. Daar moest ik natuurlijk even een dashboard voor maken. Simpel dit keer. De pagina uitgestanst met een basis planner set uit designpapier. In de sets van Mintay zitten altijd mooie plaatjes dus hiervan één op de pagina geplakt met onderop Augustus uit de maanden stans set.

1 augustus. Het had die nacht behoorlijk geregend dus de voortent was ondergelopen. De hoekjes van het stuk kraft cardstock heb ik afgerond met de journal hoekpons en bestempeld met een kader uit een stempelset van Crafemotions.

2 augustus, gewandeld in de Kaapse bossen en geluncht bij Chalet Helenaheuvel waar je op het terras zo over het bos uitkijkt. Ook dit keer weer een pocket gemaakt, nu van een vlakke zak van 10x15 cm en de old edge planner stans van Gummiapan.

In de pocket zit een kaartje van het spelletje "keer op keer" Die moest ik bewaren want eindelijk heb ik een keer gewonnen. 
3 augustus, even weer een dagje rustig aan, ik aan de puzzel en Rob heeft de Amerongse Berg bedwongen.


4 augustus, vandaag lopen we de route van de Smidsput. Deze pagina heb ik gemaakt van een penseelzak. De bovenkant heb ik naar binnen gevouwen en door er een foto op te plakken heb ik de flap wat groter gemaakt zodat hij beter blijft zitten. 

5 augustus, laatste wandeling van onze vakantie, door de Kaapse Bossen. Hier heb ik een pocket gemaakt van designpapier waar een strookje foto's in zit met op de achterkant wat journaling.

6 augustus. Helaas is zit het er weer op. Nog even wat foto's gemaakt van de beelden aan het begin van Austerlitz en dan inpakken en op naar huis. Maar de vakantie voor dit jaar is alweer geboekt, nogmaals in Zeist omdat we in maart een pup erbij krijgen en we daarmee nog niet naar het buitenland willen reizen.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om wat vakantieherinneringen met mij op te halen.

Fijne dag en tot de volgende keer.

Jolanda







2 opmerkingen: