maandag 20 maart 2023

Little one

  Goedemorgen allemaal,

Vandaag is het weer mijn blog beurt en ik laat jullie mijn laatste project zien.
In januari is ons achternichtje geboren en daar hoort natuurlijk een zelfgemaakt foto album bij.
Dit keer wilde ik iets anders doen en heb ik een beetje een junkjournal achtig album gemaakt.

Het papier wat ik gebruikt heb is van Mintay en de lijn heet Little one.
Behalve een blok designpapier van 15,2x15,2 cm heb ik ook het paperpad van 15x20 cm gebruikt.
Super fijn om die erbij te hebben omdat je dan gelijk wat andere soorten designpapier hebt in een andere maat.
Om te pimpen koos ik voor de die cuts en de paper elements.

Voor de pagina's heb ik vlakke zakken gebruikt van 15x22 cm.
Deze heb ik afgesneden op 20 cm en dubbelgevouwen.

Daarna heb ik de pagina's beplakt met design papier en gepimpt met de die cuts en paper elements.
Emma heb ik uitgestanst uit kraft cardstock met de hoofdletter stans en de kleine letter stans van CraftEmotions.
Alle randjes heb ik bewerkt met Victorian velvet distress oxide. Ik werk het liefst met oxide omdat je dan een soort poederachtig effect krijgt en dat vond ik wel bij het album passen. 

Op de eerste pagina is er plaats voor een geboortefoto.

Per maand zijn er 2 pagina's voor foto's en journaling.
Het maandlabel heb ik gemaakt met de PrintMaker, een klein printertje van We R Memory Keepers welke ik jullie nog steeds moet laten zien maar door alle drukte en projecten er niet van is gekomen. Ik hoop er binnenkort tijd voor te hebben.
De teksten zijn in het Engels omdat mijn neef en zijn gezin in Londen wonen.













Uiteindelijk heb ik drie kleine boekjes gemaakt.

De omslag is gemaakt van grijs board en boekbinderslinnen.
Boekbinderslinnen lijm je het beste met speciale lijm. Deze lijm zit tegenwoordig ook in een handig flesje waardoor het een stuk makkelijker te verdelen is. Ik maakte er altijd zo'n knoeiboel van met dat potje en een kwast.
Aan de zijkanten van het grijsboard heb ik nog een randje designpapier geplakt omdat de omslag iets groter is dan het designpapier van 15,2x 15,2 cm.
Voor de binding heb ik alvast gaatjes in de band geprikt en op dezelfde hoogte heb ik gaatjes in het midden van de pagina's geprikt.


Als sluiting heb ik een stukje lint gebruikt en deze vastgelijmd aan de binnenkant onder het designpapier.

Vervolgens heb ik de drie boekjes met hemp cord vastgenaaid aan de band.

Eén van de diecuts heb ik om hem stevig te maken gelamineerd en met een stukje hemp cord aan de binding gehangen.

Natuurlijk moest de voorkant ook gepimpt worden en ik heb een schudgedeelte gemaakt met een frame uit het papierboek en een stukje mica.
In het schudgedeelte zitten die cut sterretjes.

Voorin het album heb ik nog een envelopje geplakt waarin nog wat die cuts zitten zodat deze nog gebruikt kunnen worden als de foto's erin zijn geplakt. De envelop sluit met een lint.

Achterin heb ik een pocket gemaakt met nog wat labels.

Ik ben benieuwd hoe jullie het vinden. Ik ben in ieder geval heel blij met het eindresultaat.
Komend weekend gaan we naar Londen om ons achternichtje te bewonderen en het album en natuurlijk nog meer cadeautjes te geven.

Tot de volgende keer.

Groetjes,
Jolanda 

























2 opmerkingen: