maandag 6 mei 2024

Life is like a box met verrassingen

 Goedemorgen allemaal,

Leuk dat jullie weer op ons blog komen kijken. Vandaag laat ik jullie een cadeau zien wat ik voor mijn schoonzus heb gemaakt. Het idee erachter was in 1e instantie een oude documentenkast met zo'n treklade maar toen ik ermee bezig was moest ik ook denken aan de platenkoffer die mijn ouders hadden.

Van een tasje met hengsel heb ik deze rechthoekige doos gemaakt en beplakt met het mooie Stamparia papier Coffee and Chocolate. De deksel is gemaakt van kraft, waaraan ik één van de hengsels van het tasje heb vastgemaakt, en sluit met een koffersluiting. Bovenop bij het hengsel heb ik een aantal kleine bloemen en grote bloemen geplakt en aan het hengsel heb ik een bedel gehangen met soort van haakje met een stukje ketting eraan. De andere onderdelen heb ik vastgemaakt met een buikveiligheidsspeld (helaas zijn ze erg populair en daardoor op dit moment niet op voorraad).
Onder het strikje wat ik gemaakt heb van een stukje lint hangt een belletje. Om het geheel af te maken e heb ik op de hoeken een bronzen hoek vastgemaakt. De hoek die ik heb gebruikt is momenteel niet op voorraad maar ik heb de link geplaatst van een andere die ook heel mooi is.


Aan de zijkant zit een lade gemaakt van een blokbodemzak. Op de lade zit een bronzen handgreep vastgemaakt met brads. De lade zit aan de doos bevestigd met een stuk steenrood lint. Ik vond het wel leuk om een wat fellere kleur te gebruiken.

In de lade zitten 6 doosjes en in allemaal heb ik een kleine cadeautje gedaan.

Achterop de doosjes heb ik een label geplakt als een soort van handvat waaraan ik een kleiner label en een bedel heb gehangen.

Mijn 1e idee was op de achterkant loonzakjes te plakken waar ook nog iets in kon maar dat werd een beetje krap met het eruit halen dus daarom heb ik pockets gemaakt met een label erin.

Bovenin de doos heb ik van kraft een verdieping gemaakt waarin een album zit gemaakt van penseelzakken.

Op de voorkant van het album zit een mini enveloppe die ik met inkt gekleurd heb met daarin een label. Bovenop de enveloppe heb ik een bloem geplakt met een stukje lint eronder.

De band heb ik gemaakt van een penseelzak die ik in de lengte doormidden heb gesneden, beplakt en toen met mijn vouwbeen wat heb opgebold. Op deze manier is er genoeg ruimte voor als je het album gaat beplakken met foto's en het dikker wordt.


Aan de linkerkant heb ik een enveloppe geplakt met wat uitgeknipte plaatjes erin en aan de rechterzijde van de zak zit een label. Het stukje lint heb ik vastgemaakt met hemp cord.



Aan de rechterkant heb ik een pocket gemaakt van een vlakke zak met een kleiner label erin.
In het midden heb ik van 2 afgesneden vlakke zakken, 2 uitklappagina's gemaakt die sluiten met een Japanse sluiting (helaas heb ik hier geen foto van genomen). Met één van de reststukken heb ik aan de linkerkant een pocket gemaakt.
Ik probeer altijd zoveel mogelijk van de reststukken te gebruiken.


In het midden heb ik van een loonzakje een extra pagina gemaakt met ook een kleiner label erin.





Aan de rechterkant heb ik van een stuk blokbodemzak een uittrekpocket gemaakt.


Dit was het weer voor vandaag, ik hoop dat ik jullie het een leuke doos vinden en dat ik jullie weer heb kunnen inspireren.
Tot de volgende keer.

Groetjes,
Jolanda












Geen opmerkingen:

Een reactie posten