maandag 24 juni 2024

chipboard organiser

 

Hallo allemaal,

Welkom terug op het blog van Kimya!

Dit keer is het weer mijn beurt om een projectje te laten zien. Mijn knutselmaatje was jarig en wij maken met verjaardagen iets voor elkaar en sturen het op. Ik moet zeggen dat ik het dit keer best lastig vond om iets origineels te verzinnen. Vanwege privé omstandigheden had ik weinig tijd en inspiratie, maar gelukkig is het goedgekomen.

De organiser koop je als "bouwpakket", dus als eerste heb ik het geheel in elkaar gelijmd met houtlijm. Dan ontstaat er een grachtenpand in drie delen, ik heb deze aan elkaar gelijmd. Met betonlook uit eigen voorraad heb ik de pandjes bewerkt. Toen alles droog was ben ik gaan verven met grijze acrylverf. Dat vond ik wat saai dus heb ik meerdere kleuren door elkaar gebruikt voor een speels effect. Als finishing touch heb ik nog een laagje metallic verf aangebracht en de binnenkant roze geverfd. Toch mistte ik nog iets, daarom heb ik gordijntjes van kant in de huisjes gemaakt. De buitenzijde versierde ik met bloemetjesmeeldraden en vlinders uit het designpapier van Mintay













Ja en wat doe je er dan in? Omdat de zomer hopelijk in aantocht is dacht ik aan iets vrolijks voor in de tuin. Zo zag ik bij een goedkope winkel onderstaande leuke figuurtjes in een netje. Manlief heb ik er gaatjes in laten boren zodat ik er een slinger van kon maken. Maar eerst moesten de houten figuurtjes ook geverfd worden in verschillende pastel kleurtjes én ook een metallic laagje. Eén huisje was gevuld!




Nog twee huisjes te vullen, ik heb bij een plaatselijk bollenkweker schattige bloembolletjes gekocht. Een mooi kleurtje als ze uitkomen. Ik heb alles in fruitzakken verpakt en dicht gemaakt met een nietmachine met roze nietjes. De zakken heb ik opgeleukt met een stencil, een achtergrondstempel en nog wat stempeltjes van Gummiapan: van hartjes gefeliciteerd en een bloemetje voor jou.








Bij een verjaardag hoort ook een mooie kaart, ik heb de tekenmal mei van Dutch Doobadoo uitgeknipt en opgeplakt. Het vrolijke papier is van Mintay. Op het ticket stansje heb ik de leuke tekst gestempeld. 



Gelukkig werd het pakketje gewaardeerd, het is weer eens iets anders. 

Dit was mijn bijdrage aan het blog deze keer, groetjes Fredy.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten