maandag 22 juli 2024

Travellers Notebook

 

Hallo allemaal, vandaag is het mijn beurt weer om jullie een leuk project te laten zien.

Enige tijd geleden was ik begonnen met het maken van Faux Leather. Dat is toch een beetje een zoektocht geworden wat nou het beste bij mij past, want je kunt het maken op verschillende manieren.

Uiteindelijk kwam ik uit op de basis van een draagtas, de tas heb ik flink gekreukeld bewerkt met water en tot slot met conditioner. Ik heb daarna het papier wel volledig laten drogen voor ik verder ging met inkten. Voor het inkten heb ik van Ranger de Antique Linen, Vintage Photo en Tea Dye gebruikt en afgelakt met Mod Podge. Het papier is wel iets minder soepel als Leather maar geeft voor mij de beste structuur.

 Van dit papier heb ik een Traveller’s Notebook gemaakt. Daarvoor heb ik het op kraft geplakt en de binnenkant met het design papier Traveller van Mintay beplakt. De 8 pagina’s van het katern zijn ook van kraft.

Wanneer je het boekje openslaat zie je dat ik een bruin zakje heb verwerkt, echter de maat was iets te groot, omdat ik het kompas er goed op wilde laten zien. Ik heb het uit elkaar gehaald, op maat gemaakt en weer in elkaar geplakt. In het zakje zit ook weer een label. Het flapje met de paperclip kan ook open zodat je daar weer een foto kan plaatsen.

Op de volgende pagina zijn flinke labels een beetje verstopt, maar daar kan je foto’s en tekst op verwerken. Het gestrikte label heb ik wat groter gemaakt door er een extra flap in te maken. Voor de rand heb ik de stans van Studiolight gebruikt. Een deel van het label heb ik gestempeld met de stempel van Elisabeth Craft Design. De hoeken van alle labels heb ik gemaakt met een hoekpons. Onder de tickets zit nog een stukje measurement van Elisabeth Craft Design.

In het midden van het boekje gaat het vooral om het opbergen van kleine dingetjes, zoals tickets of andere leuke papiertjes. Er zitten loonzakjes en een envelop op die voldoende ruimte bieden. De sluitingen van de zakjes en envelop heb ik gemaakt met de hulp van de cirkelpons, brads en een stukje lint. Ook achter de envelop is ruimte voor een label.

Ook de volgende pagina's hebben eveneens ruimte om van alles in te steken maar ook om foto’s op te verwerken. Op de labels heb ik een stempeltje gebruikt van Gummiapan, want ik heb nog geen foto's om er in te plakken. Verder heb ik nog de ticket stempel en het nieuwe vintage envelopje van Gummiapan gebruikt.

Tot slot kun je achterin het boekje ook weer van alles opbergen. Onderaan de rechterkant heb ik een soort schuiflabel van een stans van Studiolight gemaakt, waar je nog een leuke tekst in kan zetten of een foto. De tekst op het label is uit de stans van Elisabeth Craft Design. 

Verder heb ik nog Die Cuts van Mintay, en hemp cord gebruikt. Uit mijn eigen stash wat lint en touw.

Het is een niet al te grote notebook geworden, maar het biedt voldoende ruimte om er van alles in de noteren en te bewaren. Superleuk om mee te nemen voor als een weekendje weggaat, een stedentripje of iets dergelijks.

Ik hoop dat jullie het een leuk boekje vinden en dat het jullie inspireert om ook zoiets eens te gaan maken.

Groetjes Ineke.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten