maandag 9 september 2024

Boutique Antique

 Boutique Antique

Het is al weer even geleden dat er iets van mij verscheen, maar hierbij een nieuw blog :)

Na een drukke tijd van verhuizen en een nieuw hobby plekje in te richten, is het gelukt om project te maken. Zoals in mijn vorige blogs te zien is, is het wel duidelijk dat ik van vintage hou! Daarom wilde ik graag iets maken met het papier van Stamperia Vintage Boutique. Ik was direct verliefd op dit papier, vooral de kleuren vond ik erg mooi. Het idee was een soort van etalage te maken, met daarbij uiteraard een album. Het album kun je vullen met mooie foto's en kleine herinneringen. 


De basis is gemaakt van een kraft doos, waarvan ik van 1 doos de voorkant eruit gesneden heb. Beide heb ik geschilderd met acryl verf in de kleuren okergeel en bruin. Zoals gezegd wilde ik een soort van etalage maken en heb hierbij gebruikt gemaakt van de bijpassende die cuts van de papierset. De andere doos heb ik beplakt met het bijpassende background papier van Vintage Boutique. De doosjes heb ik aan elkaar bevestigd met scharniertjes uit mijn eigen voorraad. Na 15 jaar in mijn bakje te hebben gelegen eindelijk eens gebruikt.....vast herkenbaar! De banner is een stans van Gummiapan. De lakzegel is uit eigen voorraad. Het strikje en de bloem komen uit de ephemera set van de papier lijn.


In de doos, beplakt met het papier, heb ik een soort van album gemaakt. Eigenlijk zijn het enveloppen gemaakt van theezakken en deze verder versierd en beplakt. Deze zijn samen gebonden met kreukel lint


De theezakken die ik als basis gebruikt heb, daar is de bovenkant vanaf geknipt. Als sluiting heb ik de stans Doily gebruikt van Gummiapan in combinatie met kleine rondjes waar ik het leuke Ito garen bij hebt gebruikt om het te sluiten. Verdere versieringen komen uit de ephemera set, de mini"s van Gummiapan, notitie stans, postzegel stans, postzegel rechthoek stans, sint jakobsschelp en de kleine tickets zijn van Studio light paperpad mini Write it down. Uiteraard een wit strikje en de mini paperclips van Tim Holtz.




In de theezakken heb ik een loonzak gedaan en deze beplakt, ook heb ik er een set van labels toegevoegd en deze bij elkaar gebonden met kreukel lint. Ik heb de labels versierd met doilies en papier en de nieuwe distress spritz.

De loonzak heb ik op dezelfde manier gedaan als de theezakken.

Erg benieuwd wat jullie er van vinden, ik heb het met heel veel plezier gemaakt. Vind het vaak lastig om het idee in mijn hoofd ook echt vorm te geven zoals ik het bedacht had, maar in deze vind ik het geslaagd. Laat me weten wat je er van vindt!

Harte Groet Ilona


Geen opmerkingen:

Een reactie posten