maandag 29 augustus 2016

Doosjes met kadokaartjes & labels

Op het moment dat ik deze blogpost aan het schrijven ben, is het echt heerlijk weer.
Stralend blauwe lucht, 25 graden, lekker zomer dus!
Helaas hebben we deze zomerdagen in Nederland niet heel veel, dus nu maar even extra genieten!!
En bij de zomer denk ik ook altijd aan strand, zee, blote voeten in het zand, schelpen zoeken......
 De 2 doosjes die ik gemaakt heb zijn in stijl dus ;-)

Voor dit projectje heb ik het stansblok Summer at the Beach van Studio Light gebruikt.
En dan met name de voorbeeldkaartjes die op elke pagina staan en op de achterkant van het blok.
Zo hoef je van al die mooie plaatjes eigenlijk niks weg te gooien.


 Voor de kadokaartjes heb ik een vierkant doosje gebruikt en voor de labels een rechthoekig doosje.


 De randjes van de deksels zijn voorzien van een maritiem lintje.
Deze taupekleur past mooi bij het gebruikte papier.


 De doosjes zijn aan de binnenkant beplakt met dessinpapier. Zo geef je net even een wat mooiere en luxere uitstraling aan het geheel.


 De labels in het doosjes zijn 4,5 x 9 cm en afgesneden op 8 cm. Van de achterkant van het stansblok "Summer at the Beach" heb ik alle rechthoekige plaatjes uitgesneden, 5 in totaal. Deze heb ik op de labels geplakt en nog wat opgeleukt met wat kleine stansvormpjes en een leuk lintje. Bij een aantal hangt een schelpje aan het touwtje.


 Voor de kadokaartjes heb ik een vierkant doosje gebruikt.
Beide doosjes zijn in dezelfde tinten gescrapt, voornamelijk natuurlijke kleuren.
Dit vond ik mooi passen bij de schelpjes, visnet, zand en het zeesterretje.


 In het glazen miniflesje zand met een een briefje; flessenpost!


In het doosje een pakketje met kleine kadokaartjes, leuk aan een fles wijn, bos bloemen, een windlicht of wat je ook maar kado wilt geven.
Voor deze kaartjes heb ik 6 stukken kraft gesneden van 9 x 18 cm en dubbelgevouwen, zodat je een dubbel kaartje krijgt.
De 6 kaartjes zijn op elkaar vastgestrikt met een touwtje en een label.


 Bewust heb ik geen wensen of teksten op de kaartjes gestempeld. Ik merk zo vaak dat ik precies voor de gelegenheid waar ik een kaartje voor nodig hebt, niks in huis heb! Herkenbaar??
Nu heb ik op verschillende papiertjes teksten gestempeld en los in het doosje gedaan. Zo is het makkelijk om een passende tekst in je kaartje te plakken.


 Ook hier is de binnenkant van het doosje weer beplakt. 


 De kaartjes zijn, net als de labels, opgeleukt met wat stansvormpjes en hier en daar een bradje.


 De kaartjes passen mooi in het doosje en voor het label is voldoende ruimte.


 OP de voorkant van het vierkante doosje is een stukje touw geplakt met een bindertje.


En uiteraard een zeesterretje, die vind ik zo leuk!
Achter de schelpjes is een stukje visnet gedrapeerd en vastgeplakt.


Op het rechthoekige doosje is achter het plaatje een stukje mesh wire geplakt.

Ik hoop dat ik jullie hiermee weer nieuwe inspiratie heb gegeven!
Met het zien van deze doosjes denk ik in elk geval nog even aan die heerlijke zomerdag!

Liefs,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten