maandag 23 september 2019

Wie heb ik aan de lijn...?


Wie heb ik aan de lijn...? Je zou toch bijna deze telefooncel instappen om even naar huis te bellen? Het is alleen jammer dat hij slechts 26 cm hoog is, net even te klein dus...

Laatst zijn deze onwijs toffe telefooncellen van chipboard binnengekomen bij Kimya. Vind je ze niet enig? Het is een bouwpakketje. (Mijn tip is: eerst verven en dan pas in elkaar zetten).  Er zit geen bouwtekening bij maar het is echt heel eenvoudig om hem in elkaar te zetten.  Het wijs zich eigenlijk wel vanzelf. Nog een tip: bij de kleine onderdelen is het handiger om het chipboard om het onderdeeltje heen weg te knippen in plaats van het onderdeeltje uit het chipboard te duwen. Het breekt vrij snel namelijk. 

Ik heb er een echte Engelse telefooncel van gemaakt. Diep rode kleur met een gouden kroon. 

De deur heb ik zo bevestigd dat ie nog kan blijven draaien, dat vond ik wel een leuk elementje. Dat was wel even puzzelen maar het is wel gelukt!




En toen stond hij in elkaar en kon het pimpen beginnen. Ik wilde eerst thema Herfst doen maar daar had ik niet genoeg spulletjes voor in huis. En ongeduldig als ik ben heb ik een ander thema bedacht.... okeeeee...... als ik eerlijk ben begon de tijd te dringen.  Het werd dus een thema waar ik het één en ander aan spulletjes voor in huis had. En wat past er nu in deze tijd prima bij zo'n telefooncel? KERST!! 


Echte kerstige decoratie uit de kast gehaald en het decoreren kon beginnen. Met behulp van het lijmpistool ben ik begonnen met plakken. Eerst wat mos zo hier en daar, een klein schijfje hout, een paar grote rode bloemen. Deze deco komt uit mijn eigen collectie. Maar heb je dat toffe sleetje gezien op de bovenkant? Gaaf he? Ook te koop bij Kimya net als die houten ijssterren en die roestige belletjes. 

Toen de decoratie er eenmaal op zat vond ik het nog niet echt kerst eigenlijk. Hoe op te lossen?? Ik heb eens rond gesnuffeld tussen mijn spulletjes of ik nog iets leuks vond. En daar lag het in een hoekje.... Fluffy Stuf! Hoe kon ik die nou vergeten? Een echte eye-catcher op je winter/kerstprojectjes. Nadat het goed droog was heb ik met de Nuvo-glitterpen nog glitter op de sneeuw aangebracht zodat het nóg meer op sneeuw lijkt. 

Ohja...ook heb ik lichtjes verwerkt in de decoratie bovenop de telefooncel. Dat ziet er zo gezellig uit tijdens de donkere dagen voor kerst. En in de binnenkant heb ik ook lichtjes gedaan. Zo komt hij net even wat mooier uit als het donker is.  






In het donker is het een prachtig geheel. 
Het helemaal goed op de foto krijgen lukte niet, helaas.
Op deze manier krijg je toch een idee hoe het eruit ziet als de lampjes aan zijn. 



Ik hoop dat ik je weer mocht inspireren met dit projectje. 
Laat gerust een reactie achter.

Liefs,



5 opmerkingen: