maandag 18 november 2019

Gatefold album van de Live met Yvonne 18 november 2019


Hallo,

Wat leuk dat je weer even komt kijken op het Kimyablog.

Vandaag laat ik jullie mijn gatefold album zien.
Ik had deze gemaakt voor mijn vorige blogpost, maar Tiets vroeg toen of ik het aandurfde
 om er live een workshop mee te doen. Poeh, dat was even schrikken.
Maar dapper als ik ben,heb ik het toch gedaan.
De reacties waren heel leuk en lief en ik vond het een enorme uitdaging, maar ook super leuk!

Dit is mijn album.


Het is een album dat vanuit het midden opent, daarom heet het een gatefold.
Ik heb er mooie bronzen accenten op en in verwerkt, zoals de sluiting en de ringen waarmee de pagina's vast zitten in het album, de vleugels en een leuk klein lepeltje.
Het papier is van Mintay, Old Manor. Wat een mooi papier, en er zitten ook hele leuke die-cuts bij.
De jute vlindertjes en de bloemen komen natuurlijk bij Kimya vandaan, net als de pareltjes.
Het woordje recepten heb ik met letters van Tim Holtz gemaakt. De letters heb ik op kraftpapier geplakt en daarna weer op ribbelkarton.

Het album bestaat uit 6 pagina's, gemaakt van fruitzakken. Ik heb er 3 aan de linkerkant en 3 aan de rechterkant gedaan.


Ik heb op de eerste pagina een pergamijn zakje geplakt met wat pailletten erin. Hierop een leuk kantje en stukje jute touw.
De gaatjes van de pagina's heb ik versterkt met kleine witte labelrondjes. 


Ik heb wat pockets gecreƫerd met ribbelkarton en daar wat leuke kaartjes van de papierset in gedaan.


Het papier is op zich al super mooi, dus je hebt niet heel veel versiersels nodig. 



De open kanten van de fruitzakken zijn omgevouwen. Deze heb ik open gehouden zodat ik daar nog receptenkaartjes in kwijt kon.






Ik heb er ook nog een ronde kraft label in geplakt en er een gave hand made sticker op geplakt.








Hier heb ik nog een gevuld pergamijnzakje bovenop een envelopje geplakt. In het envelopje kun je natuurlijk nog allerlei bonnetjes of dergelijke kwijt.




Aangekomen bij de achterkant, kun je goed zien hoe de bindringen vast zijn gezet. Ik heb hiervoor Vaessen hempcord gebruikt, aangezien dat lekker stevig draad is, want het moet natuurlijk wel vast blijven zitten.

Dit was mijn album, ik hoop dat jullie hem leuk vinden.

De instructiefilm en een filmpje waarin ik door het album blader, staan op YouTube.
Ik zal hieronder de linkjes plaatsen.

Het instructiefilmpje Live met Yvon, 5 november 2019:

Bladeren door het album:

De werkwijze is te downloaden op de facebookpagina van creatief met Kimya.
Het staat daar onder bestanden.

Bedankt voor je bezoekje tot de volgende keer.

Liefs, Yvonne




2 opmerkingen:

  1. Wauw wat een prachtig gedecoreerd album Yvonne. Schitterend wat je met die fruitzakken hebt gedaan, hier kan ik naar blijven kijken.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen