maandag 14 november 2022

Kastje in kerstuitvoering

 

 Hoi, hoi allemaal.

Hier weer een nieuwe blogpost van mij. Ik heb dit kastje van chipboard (Acient door) mogen pimpen. Vele van jullie hebben hem al kunnen bewonderen op de Kreadoe. Het was een uitdaging, maar oh zo leuk om te doen! Ik heb er een kerstuitvoering van gemaakt, hieronder zie je alle foto's met uitleg.


Het pakket komt als een klein bouwpakketje, dus ben ik begonnen om het voorzichtig uit elkaar te halen. Ik heb het geverfd in een mooie groene kerstkleur. Deze acrylverf had ik nog uit mijn eigen voorraad en dekt in één keer. Je kunt allerlei soorten verf gebruiken maar wellicht moet er dan eerst een laagje primer gesso onder. Voor de stevigheid heb ik wel wat lijm gebruikt toen ik de kast in elkaar ging zetten.
IJs en sneeuw kan niet ontbreken vond ik dus plakte ik een stukje lint met ijspegels aan de bovenkant van de kast. Oeps, toen gingen de deuren niet meer dicht dus heb ik de pegels iets korter geknipt. Het lint is zilver, dus bewerkte ik dit met fluffy stuff om "echte" sneeuw te creëren. Her en der smeerde ik wat sneeuw en op de onderkant heb ik onder de fluffy stuff nog wat witte gesso gedaan.


De aankleding en inrichting kon beginnen. 
De mini kerstkrans op de linker deur maakte ik van een ring en draaide daar jute touw omheen en stak er 2 rode besjes in met takjes van het Gummiapan stansje. Een strikje van bakerstwine en klaar is het mini kransje, cute toch? Op de rechterdeur heb ik 2 belletjes met een stukje bakerstwine gehangen.


Aan de linkerzijde heb ik het sleetje voorzien van een stukje bakerstwine en met mijn lijmpistool vastgelijmd.


Aan de andere zijde heb ik ski's geplakt, ik heb deze gemaakt van 2 ijsstokjes en 2 houten satéprikkers. De stokjes heb ik bewerkt met een stencil en inkt. De satéprikkers heb ik geverfd met zilveren inkt en er een stukje rood papier om heen geplakt.


Ja en toen de binnenkant...de achterwand heb ik "behangen" met een stuk designpapier van Mintay zodat het geheel niet te druk werd. 
De openhaard heb ik geknutseld van 3 stukjes ribbelkarton. De "stenen" achtergrond is een stukje wit cardstock bewerkt met een stencil. Het vuur heb ik getekend,  uitgeknipt en oranje gekleurd. De stukjes hout (takjes) komen uit mijn tuin 🤣. Hij is best goed gelukt zo al zeg ik het zelf. 
Boven de haard heb ik een schilderij gehangen. Het vloerkleed is een stukje lint. Aan de linkerkant staat een kleine kerstboom en aan de rechterkant een grote kerstboom uit eigen voorraad. De kerstman had ik ook zelf nog. De pakjes onder de boom zijn stansjes van Gummiapan. 


Onderin zie je takkenbossen liggen, deze heb ik heel eenvoudig gemaakt met takjes uit mijn tuin en er een ijzerdraadje om gewikkeld.  De guirlande stansjes heb ik aan elkaar geplakt tot een kerstslinger en aan de plank gehangen. Verder heb ik 2 flesjes gevuld met kerstversiering.
De lege ruimtes heb ik opgevuld met dennenappeltjes en stukjes hout.

Omdat het zo gezellig staat tijdens deze donkere dagen kunnen de lampjes natuurlijk niet ontbreken.





 Gelukkig is de kast weer te bestellen, dus ik zie graag jullie creaties op de facebook groep Creatief met Kimyaverpakkingen tegemoet.

Groetjes Fredy

2 opmerkingen: