dinsdag 26 september 2017

Project life mini-album in tasje

Hoi hoi, wat tof je dat er bent!
Vandaag op mijn blog een heel project. Dit project heb ik gemaakt voor de Kimya Doe-dag. Ik ga daar een demo geven met de fuse tool, de Nuvo embellishment mousse en de Nuvo drops. Het zijn alle 3 mooie producten en je kunt het voor veel verschillende doeleinden gebruiken. 


De fuse gebruik je om plastic hoesjes aan elkaar te smelten, het is eigenlijk gewoon een soldeerbout voor plastic. Je kunt hem dus gebruiken voor de Project life, dat is een snelle manier van foto;s inplakken en deze schuif je in plastic hoezen. Je werk blijft dus mooi beschermd tegen oa de vieze vingers en stof.
De Nuvo drops, ook een mooi product en word o.a. gebruikt voor het opleuken van je projectjes. Bv. een kaartje met hier en daar een drupje Nuvo. Je hebt verschillende varianten en kleuren. Bv met en zonder glitters, van doorzichtig tot en met de mooiste kleuren.
De Nuvo embellishment mousse, helemaal geweldig spul. Je kunt er mee verven op allerlei ondergronden. Het word veel gebruikt ook in de mixed media. Maar zoals je op dit project ook kunt zien is dat je het ook met masks gebruikt en dan heb je een mooi shiny effect.  
Ik heb een krafttasje omgetoverd tot een zomers goedje. 
Ik heb wit papier bewerkt met Nuvo Mousse!!! Dit heb ik gedaan door wat Nuvo mousse in een mister met water te doen. Dit op het papier te sprayen. Vervolgens een beetje mousse in een schaaltje met wat water erbij. Dit met een kwastje op het papier laten vallen. Nu krijg je mooie grote druppels. Doordat de mousse een glittertje bevat krijg je een mooi effect op je papier. Zo mooi!!
Hierop heb ik de slippers van DDBD gebruikt. Deze heb ik op en onder een stuk heel mooi bruin kant geplakt. Dat kant moet echt in je verzameling zitten hoor!!  


Onderin heb ik wat visnet geplakt met een mega zeester!! Gaaf zijn ze he? Hierbij wat van die leuke kleine schelpjes naast mijn eigen gevonden schelpen. Een vierkant label met een mooie tekst. De rest van de teksten van deze set zijn zoooo mooi. Een rietje in passende kleur. 


En natuurlijk de niet te missen ijslollystokjes. Ook al zo'n "simpel" product wat je project helemaal af maakt. Hier heb ik ze ook weer bewerkt met Nuvo Mousse!! Gewoon wat opsmeren met je vinger. Lekker knoeien en kliederen haha. 


Rechts in de hoek heb ik ook wat visnet geplakt, met wat schelpjes er ook bij. En een stukje lint met strikjes, en een ijslollystokje er bij. 
Het totale geheel heb ik hier en daar een drop gegeven met de Nuvo Drops, ook al zo leuk. Maakt je project nog leuker haha. 


Voor in het tasje heb ik een album gemaakt. De omslag heb ik gemaakt van grijsboord. Deze heb ik op maat gesneden en beplakt met papier. De randen heb ik bewerkt met de versamagic. Super mooie inkt, echt een favo van mij.


De rug heb ik beplakt met 2 mooie linten. Dit was stiekem om de bobbels van de bindring te maskeren. Maar geen hond die dat nog ziet!! Aan de achterkant plak je eerst je lint vast voordat je het dessignpapier vastplakt, dan ik dat ook mooi weggewerkt. Nu kun je je album dichtknopen.


De voorkant heb ik met de Nuvo mousse en een scrap mask bewerkt.


Hierbij een grote zeester, wat visnet, schelpjes, rietjes, woodveneer, Nuvo drops, lollystokjes met de Nuvo mousse ook weer onder gekliederd haha. 


In het album heb ik een bindring vastgemaakt. Lijkt heel moeilijk, is kwestie van gaatjes op de juiste plek en de splitpennetjes erin. 

In het album zitten diverse pagina's. Deze zijn gemaakt van een vel uit het papierblok van Studio Light, Summer Feelings. Past perfect bij onze vakantiefoto's. 

Ik zal hieronder een korte beschrijving geven van de diverse technieken die ik heb gebruikt. Maar de foto's zeggen meer dan genoeg denk ik zo. Mocht dat niet het geval zijn, schroom niet om je vraag als reactie te typen, deze zal ik dan t.z.t. beantwoorden. 


Deze 1e pagina is gemaakt met de fuse. In de hoesjes kun je divers schudmateriaal stoppen. Eerst heb ik het vakje in het midden ge-fused. (vast geen normaal woord, maar vind het wel leuk staan haha). Deze laat je nog even open en vul je met je spulletjes wat je erin wilt. In mijn geval wat visnet, schelpjes en zeesterretjes. Dan seal je hem dicht en kun je het verder vullen met o.a. pailetten/sequins en glitters. 


De volgende pagina is bewerkt met een mask met witte versamagic. De tekst Hello en een witte pijl heb ik daarmee gemaakt. Op een wit kaartje welke ook bewerkt is met een hele licht blauwe inkt.


Hierop een mask met rondjes, net belletjes. Stukje golfkarton welke gescheurd is. Diverse lintjes, en een tekst met de type writers key, een stempel en stansjes, leuk voor titels en teksten op je lay-out. 


De lollystokjes gebroken en met mousse besmeerd. Net als de slippertjes en de hartjes.  Het geeft een subtiele glans, echt heel mooi, maar komt op de foto niet zo best over. Ook mede door de hoesjes hoor, het was lastig fotograferen. Sorry daarvoor. 


Volgende pagina zijn bewerkt ook met een mask. Hierop heb een leuk detail aangebracht met de Nuvo drops, de morning dew. Deze droogt transparant op en lijken dus echte druppels. Zo gaaf. 


Ik heb ze op de belletjes en de zon gedaan. Ook nog diverse stansjes gebruikt, het golfkarton wat je ook op meerdere pagina's ziet terug komen. Zo word alles 1 geheel. 



Deze pagina heb ik aan de rechterkant korter gesneden. Hiernaast heb ik dus een "flapje" gefused. Geeft ook weer een super leuk effect. Ow die fuse... het is echt een heel leuk ding om mee te spelen. hihi. 




Doordat het een beetje statisch folie is blijven de glitters ook bovenin plakken. En hoe leuk, de andere kant heb je dus ook die glitters zitten.... super cute. 


 Zie je die krab?? Dat was wit... maar met een beetje Nuvo mousse past hij hier fantastich bij!!!


Ook weer de drops, morning dew erbij. 


Een leuke stempel met een zeer passende tekst. Wat eigen teksten, geprint op steigerhout print papier, en heel licht bewerkt met de Versamagic. Deze zitten op elke pagina. Zo maak je het je eigen persoonlijke verhaal. 


Op deze pagina heb ik weer een mask uit de verzameling getrokken en deze x zijn het die schattige hartjes. 2 soorten mousse, lintjes, tekst, drops en een geweldige dochter die het hier prima naar haar zin heeft zoals je kunt zien. 




Ook hier weer de pailetten en de glitters erin verwerkt. 


En ook deze pagina's passen weer bij het totale plaatje. Check hier even het mooie lichtblauw/zilveren chevron lint. 


Op deze pagina kun je zien dat wij bij de vrijlating waren van een zeehondje. Deze was ziek en na de goede verzorging in a Seal, Stellendam werd hij op het strand in Ouddorp vrijgelaten. Zo mooi en bijzonder. Daar word je nou echt HAPPY van. 


De "bee happy" mask gebruikt, perfect passend hierbij!!


En dan alweer de laatste pagina.


Hier kun je ook heel goed de bindring zien, perfect voor je minialbum dus!!



Dit was mijn (flinke) project, Sorry voor de vele foto's. Ik hoop dat je de mogelijkheden van de fuse, Nuvo drops en mousse en de Versamagic goed hebt gezien en begrepen wat ik ermee heb gedaan. 

Laat je weten wat je ervan vind??

Heel veel liefs, 


1 opmerking: