maandag 19 maart 2018

Doosje tijd!!

Vandaag is het weer TIJD voor een nieuwe blogpost van mij!!

Ik heb een grapic45 doosje bewerkt met mixed media. Ik heb het doosje al lang geleden gemaakt.
Ik had hem bewerkt met oa structuurpasta en beplakt met diverse materialen waaronder gears, bloemen, sleutels, klokjes, rietjes knopen en nog wat rommeltjes uit de schuur. Achter de opening in het doosje heb ik metaallint met gaatjes geplakt. Zooo gaaf lint, maar voor mixed media helemaal super leuk!!

Vervolgens had ik het doosje in de witte gesso gezet. En met inkspray en pixie powders, wax en mousse bewerkt. Maar ik kreeg niet het gewenste resultaat wat ik wilde hebben. Dit zal jullie vast wel ook eens gebeuren. Dus hup doosje in de kast en vervolgens niet meer naar gekeken.
Tot er een beurs in aantocht kwam en ik daar een demo mixed media zou geven. Dus hup, het doosje weer uit de kast en nog eens naar zitten staren....

Wachten..... Kijken....Denken.... en vervolgens PLING!! Nieuw idee!!

De zwarte gesso uit de kast en een kwast erbij. Alles zwart geverfd en vervolgens weer met dezelfde kleuren gesprayd, gepoederd, gewaxd en gemoussed. En nu was het wel naar mijn zin!!




Ik heb helaas geen foto van het doosje hoe het eerst was, maar geloof me... het was een fletse bedoeling. 

 In het doosje zaten 6 kraft cardstock pagina's om bv een album van te maken. Dat heb ik ook gedaan maar is pas over een lange TIJD klaar...





Op de leuke kleine ticketmal van Studio Light heb ik de jaren geplakt mbv kleine stickertjes. 



Ook zitten er diverse bloemetjes op van de rose quarts lijn bij. Mooi lint met het foute steekje. En niet vergeten die leuke filmstrips van Tim Holtz.

 

Ook nog met nuvo drops "enamel dots" gemaakt. Dit doe je door op een glad insteekhoesje kleine en grotere druppels nuvo drops en vervolgens flink tegen de onderkant te tikken zodat ze mooi uitvloeien. Je kunt het ook rechtstreeks op de project doen maar nuvo drops hebben een lange droogtijd. En nu kun je ze mbv een klein drupje lijm zo op je project plakken en diegene die evt mislukt zijn, gebruik je niet zoadat je project niet verprutst wordt. Beter toch!!



Ik heb het album beplakt met het mooie rose quartz papier van Prima Marketing. Zo'n mooie lijn. Combineren met veel roze accenten geeft een lieve uitstraling.
Maar met veel zwarte accenten geeft het rose papier een stoere uitstraling. En dat had ik nou net nodig voor de schoolfoto's van mijn dochtertje.
Aangezien ze nu in groep 1 zit en daarvoor 2 jaar op de peuterspeelzaal duurt het nog lang voor het echte album klaar. Maar ik heb al wel alle pagina's beplakt met papier en ook de deco's liggen al te wachten. Zodat het aan het einde van de rit een compleet totaalplaatje is. 



Met wat nuvo clear drops kun je je minipearls goed gedoseerd ergens tussen plakken. Hieronder heb ik ze in een gear geplakt in de vorm van een hartje. Leuk he!!


Op de foto hieronder kun je goed zien dat er met structuurpasta is gewerkt. Ik heb een mask met tandwielen gebruikt. 


Het is dus een doosje tijd geworden. Zodat je de tijd der jaren straks goed kunt zien in de verschillende schoolfoto's. Maar ook mede door het (nu nog) echt werkende klokje. Deze zal helaas wel een x stil komen te staan. Had even niet nagedacht over het kunnen vervangen van de batterij.... stom he! 

Het totaalplaatje!! Mooi he! <3 <3 <3

Ik hoop van harte dat je weer een berg inspiratie gekregen hebt door dit doosje tijd!!
Het is met liefde gemaakt.

Lieve groetjes, 

Hieronder vind je linken van de producten welke er zijn gebruikt. Helaas waren er op het moment van schrijven wat problemen met de foto's van de artikelen in de webshop en konden niet alle producten gelinkt worden. Onze excuses hiervoor.  Heb je vragen over een artikel, stel ze gerust. We helpen je graag. 

CraftEmotions Ink Spray 30 ml - roze Cosmic Shimmer Pixie Powder Candy Pink 30MLCosmic Shimmer Pixie Powder white pearl 30MLNuvo embellishment mousse - pink flambe 813NFinnabair Art Alchemy Metallique Wax, royal robes, 30 mlRose Quartz Paper Pad A4, 30 vellenRose Quartz Flowers, diverse kleuren en prints, circa 100 stuksRose Quartz Paper Pad 15x15 cm, 30 vellenStudio light stans nummer 26, ticket Mixed Media Bedel pakket - klokMixed media Bedel pakket - sleutelsMixed Media Bedel pakket - TandwielenMetaallint met raster, chicago, 8 cm x 1 meter, witDutch Doobadoo Dutch Gesso zwart 250ML 870.002.090https://kimya.nl/content/dies%202016/1147615.jpgBakery s twine set 6 kleuren 19,8 meter groen bruinNuvo crystal drops - ebony black 650N

3 opmerkingen: