maandag 20 mei 2019

En het komt allemaal goed.....

Help ik heb/had een designersblock.....oh noo!!!

Ken je dat? Schrijvers hebben het ook wel eens....een writersblock noemen ze het dan. Ik had het ook maar ik noem het designersblock. Er komt niets in je hoofd qua ideetjes en er komt al helemaaaal niets uit je handen. Het wil niet, het lukt niet. Heel veel keer in mijn knutselhokje gezeten, minuten en misschien wel uren naar mijn spulletjes gestaard.... 

Maar......

Het komt allemaal goed....

Hieronder zien jullie het album wat ik gemaakt heb. Ik had ergens in een hoekje nog zo'n kant en klaar album liggen. Ooit eens ergens in een uitverkoop gekocht. En het mooie papier van Mintay riep ook om gebruikt te worden. Dus aan de slag daarmee. Het album beplakt met Life Stories van Mintay, de rug gedaan met zeegroen boekbinderslinnen wat er erg mooi bijpast qua kleur en daar hield het weer op.... Geen inspiratie, geen idee, geen zin.... 



Uiteindelijk had ik nog wel wat ideetjes en inspiratie nodig en die kreeg ik van die lieve Anja Deurloo. Tijdens een theevisite hebben we samen gekeken en bracht zij mij op ideetjes. Daarna gezellig met mijn lieve zusje Esther Versluis aan de knutsel gegaan en daar kwam het ineens.

Her en der niks op de pagina's geplakt qua pockets en zakjes omdat het papier al te mooi is van zichzelf. En op andere pagina's juist wél pockets en zakjes geplakt. Daar steek je dan weer leuke zelfgemaakt labels (of foto's) in. Ik had nog een heel oud kinderboek liggen met van dat vergeelde papier. Het ruikt zooo muf maar is zooo tof om te zien. Dus dat heb ik ook gebruikt.  Kleine hartjes gestanst met stansjes van Gummiapan. Ideale stansjes om restjes op te maken. Ik mocht van mezelf alleen maar goudkleurig lint gebruiken. En heb je dat gaaslint gezien?? Gaaf om ergens achter te plakken. 


Hieronder heb ik een tekst op vellum ,die ik ooit eens ergens kocht, met de fuse ingeseald. Met een lintje en een nietje vastgemaakt en voila...klaar is er weer een pagina. 


Een lintje aan een paperclip en je hebt gelijk een hele luxe uitstraling. 


Op onderstaande pagina maakte ik een kader. Ik heb het onderaan niet helemaal vastgeplakt, zo kun je er nog iets insteken. Weer heb ik dat kinderboek gebruikt. 



Hieronder zie je dat ik op die toffe Eco-labels (die nieuwe donkerbruine) ge-embost heb met embossingpoeder van Nuvo. Die gouden kleur komt zo tot zijn recht op dat donkerbruin. Ik was meteen in love.



Hier een klein vouwboekje gemaakt van een restje cardstock. Superleuk. Lintje erom, foto's erin en klaar!




Hier heb ik de fusetool weer gebruikt. Een klein schudkaartje gemaakt. Een kaartje van het Mintay papier gebruikt. Er zitten altijd van die mooie kaartjes bij het papier. Insealen, pailletten erbij en je schudkaartje is klaar. 





Ook een klein notitieboekje mag niet ontbreken natuurlijk. Ik heb er een elastiek om gemaakt. Sinds kort verkoopt Kimya ook splinten. Die kun je dan aan je elastiek maken en door een eyelet heen steken en zo blijft je elastiek hangen. Handig toch? 



Een close-up van de splint die aan de binnenkant van het boekje zit. 


Nog twee kleine paperbags ingeplakt en een bruin eco-label erin. Mooie tekst er weer op met embossingpoeder. Meer heb je niet nodig toch? 




Hieronder een cd-envelop waar ik de klep van naar achteren heb geplakt. Zo krijg je weer een mooie pocket. Hier heb ik drie labels ingestopt waar ik een stansje opgeplakt heb. Een tekst uit glitterpapier gestanst. Leuk toch? 




Ik hoop dat ik jullie weer mocht inspireren met dit project. Het was een hele bevalling maar heej....er is wél een mooi project geboren. Ik ben er in ieder geval heel trots op. 

Lieve groetjes, 


5 opmerkingen: