donderdag 30 mei 2019

Enveloppe flip book


Goede morgen allemaal,

Vandaag laat ik jullie een enveloppe flip book zien, gemaakt van 3 c6 enveloppen.


Ik heb de enveloppen aan elkaar geplakt door de flap van de enveloppe steeds op de andere enveloppe te plakken.
Zo krijg je een leuk album, bij deze enveloppen zitten ook kaarten en deze heb ik ook gebruikt, door ze in de enveloppen te plakken krijg je een extra flap.

Voor dit project heb ik gebruik gemaakt van een papierblokje van het merk "scrapberry's" en deze lijn heet "photo archive", de groene kleur was een behoorlijke uitdaging voor mij maar hoe langer ik er mee bezig was hoe beter het ging, en ik ben erg blij met het eindresultaat!


Op de voorkant een doiley met daarop een rietje, het rietje heb ik doormidden geknipt en met wat touw de twee delen aan elkaar geknoopt, hierop een plastic hartjes knoopje.
De tekst is van Tim Holtz, voor iedere gelegenheid een geschikte tekst in deze set!


Het flip book sluit door middel van een knoop met een stuk touw eraan dit draai je om het book heen, de knoop heb ik vastgezet met mijn lijm pistool.


Hier zie je een mooi stuk breed kant met daarop een script lintje, de filmstrip van Tim Holtz past natuurlijk erg mooi bij dit papier, achter de foto een stuk fijn ribbelkarton, ook zie je een wit prijslabeltje waar ik een tekst op stempelde.
In de papieren bloem heb ik een bloem geplakt die ik knipte uit het prachtige elegance bloemlint.
De fotootjes heb ik van google geplukt en geprint met mijn sprocket.



Zoals ik al zei maakte ik dit flip book met 3 enveloppen, en in die drie enveloppen zitten dus 3 kaarten geplakt en die klappen naar links open.


Hier een pergamijn zakje waar ik met embossing inkt en bruine embossing poeder een tekst gestempeld, in het zakje wat pailletten, rechtsonder op het zakje wat kaasdoek met daarop een hartjes kraft label.


Achter deze foto een hartjes prikker kraft en ook weer wat kaasdoek gebruikt.


De stans van de filmstrip heb ik bewerkt met de bruine embossing poeder.
linksboven een satijnen strikje.


Hier het eerste "uitklap gedeelte", links weer een flink stuk filmstrip, het past gewoon zo goed bij het papier!
Rechts wat gestempelde labels die ik uitknipt heb  en op een doiley heb geplakt, op beide pagina's weer die geweldig mooie boem!


Links een ribbelkarton label en een jute bloemetje
rechts een mini kraft envelopje op een stuk fijn ribbel karton, en ook weer een satijnen strikje.


En dan de laatste pagina's rechts achter de foto een stukje kant, links een kraft label schulp met daarop een kraft etiket, eronder weer een stukje filmstrip, rechts boven zie je nog een klein stukje van een doiley en een kraft labeltje met een eylet erdoor.

En dat was  dan weer mijn project ik ben natuurlijk weer erg benieuwd wat jullie ervan vinden!!

Lieve groetjes,


5 opmerkingen: