zaterdag 18 januari 2020

album van tasje met venster.

Hoi allemaal
Mijn naam is Natalie, geboren in 1983.  Ik woon samen met Filip in een rustig dorpje in Beerzel, in de provincie Antwerpen in België.  We hebben samen 2 fantastische honden en een hangoor konijntje.   Ik werk als leerkracht van het eerste leerjaar (groep 3 in Nederland). 

Creatief zijn doe ik al zo lang ik me kan herinneren.  Als klein meisje leerde mijn moeder me om lapjes te naaien in kruissteek, haken,…  Later werd dit uitgebreid met het maken van 3D-kaartjes.  Ondertussen hebben de 3D-kaarten plaats gemaakt voor scrap kaarten, albums, doosjes,…  Ik kan uren besteden aan het inkleuren van een leuke stempel.  Op mijn creaties maak ik steeds gebruik van veel laagjes, kant, lint, bloemen,…

Kimya leerde ik kennen op een beurs.  Ik was meteen verkocht aan het assortiment papiertjes, lintjes,…  Ze hebben exact de spulletjes die ik ontzettend graag gebruik.

Voor mijn eerste creatie voor Kimya nam ik een leuk cadeau tasje met venster.  De zijkanten sneed ik eruit waardoor ik meteen een kaft had voor een mini-albumpje.




 Nadat ik de kaft had voorzien van een binding, maakte ik 6 pagina’s.  Voor deze pagina’s gebruikte ik bruine vlakke zakken.  Toen deze in mijn boekje kleefden, kon het ‘aankleden’ beginnen.


Ik vind het geweldig om mijn mallen op verschillende manieren te gebruiken.  Voor dit hoekje nam ik een doilie mal van crealies.  Deze sneed ik in 4 en ik kleefde alle stukjes op elkaar om het wat meer dikte te geven.


 De ‘crochet’ mal van Tim Holtz sneed ik dan weer in 3 stukken.  Deze stukken hadden het perfecte formaat om aan de zijkant van de kaft te gebruiken, naast en tussen het touw.  Bloemen konden uiteraard niet ontbreken op de kaft van mijn album!


Op de achterkant gebruikte in een kantje en enkele bedels om het geheel te versieren.


 Aangezien ik nog niet weet welke foto’s ik ga gebruiken, hield ik de pagina’s en tags voorlopig heel rustig.  Zo kan ik nadien nog tekstjes toevoegen die bij de foto’s passen.  Doorheen het album gebruikte ik enkele linten en kantjes.  Kimya maakt steeds fantastische pakketjes die perfect passen bij je design papier.  Je kan natuurlijk ook doorheen de andere pakketjes gaan en soms vind je daar ook het ideale lint of kantje!  


 Op enkele pagina’s gebruikte ik sequins.  Deze krijgen weer een ander effect wanneer je een klein pareltje in het midden kleeft.


In ieder zakje stopte ik een label.  Voor de leuke bovenkant gebruikte ik een mal van Crealies.  De smalle labels voorzag ik van design papier.  Voor de brede labels gebruikte ik een embossing folder van Kaisercraft.

Hieronder nog wat detail foto's. 















Gebruikte materialen
Zakjes
·         Zak met venster als basis: 16cm breed x 14 cm hoog
·         Pagina’s:

·         Zakjes waarin de tags zitten:


Papier
·         Design papier: 

·         Cardstock:
Kraft papier van Joy!

·         Labels (ik ben niet zeker of het deze kleur is die in het pakket zat, maar dit is wel de afmeting)

Mallen
·         Crealies CLDR 14
·         Crealies XTRA102
·         Crealies CLOTE 33
·         Crealies CLOTE 104
·         Tim Holtz ‘Crochet
Andere
·         Lint en kant uit lintenpakketten van andere papierlijnen
·         Sequins
·         Plakparels
·         Bloemen

·         Wood veneer

·         Pons: Vaessen 

·         Hart op stokje


Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren met dit albumpje.

Creatieve groetjes

Natalie

11 opmerkingen:

  1. We zijn niet anders gewend dan dat jij mooi creaties maakt. Knap gedaan hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw....geweldig mooi!
    En wat een leuke details 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh helemaal verliefd op dit album, wat schitterend, ech wauw!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer een prachtige, echte Natalie creatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super mooi gemaakt.

    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi album en wat leuk dat je gastdesigner bent bij ons!😀

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Natalie,
    Dat hebben ze bij Kimya goed op gemerkt, je album is PRACHTIG!!!
    Jij hebt ineens je 3 maanden looptijd gemaakt met zo een mooie creatie.
    Ben benieuwd nieuwsgierig naar meer van je mooie creaties.
    Mvg gina België ����

    BeantwoordenVerwijderen