maandag 8 juni 2020

Junk Journal

Goedemorgen allemaal,

Weer een post van mij, en deze keer een "junk journal" in een kraft tasje met venster.


Wat is nou een junk journal zal je wel denken, nou dat is een boekje gemaakt van diverse spullen, "junk" zoals ze dat dan noemen, dus bv van oud boekpapier, oud muziekpapier, tasjes , doillies, etc etc....
Ik heb 4 van die journals in een omslag gemaakt.


Het journal heb ik in een kraft tasje met venster gedaan zodat ik het eventueel cadeau kan doen, het tasje heb ik simpel gehouden.


Ik heb alleen rechts boven in de hoek een kleine toef gemaakt met een canvas vlaggetje, een vilten hartje en wat bloemetjes.


Het journal is gemaakt van een sizzix mal van Eileen Hull en die heet "wrapped journal"
Ik heb deze eerst uitgedraaid uit krafttex en daarna uit het supergave imitatie leer kleur brons.
Met donkerbruin elastiek heb ik de binding gemaakt.
Om het journal zit ook een stuk elastiek waar ik een stukje kant en een stukje muzieknoten lint aan knoopte.


Hier de binnenkant van het journal wat ik ook rustig heb gehouden.
Het papier wat ik gebruikt heb is van Craft o Clock en heet Hummingbird Song", een supermooi vintage papiertje wat heel goed bij zo'n journal past vind ik.


Zoals ik al zei zitter er 4 kleine journals in de omslag.
De omslagen zijn allemaal gemaakt van het designpapier.


Ik heb wat papier "oud" genaakt met koffie wat ik erin verwerkte.


Papier uit een oud boek wat ik disstreste, en een loonzakje waar je weer knipsels en bonnetjes in zou kunnen bewaren.

Gedisstrest muziekpapier.


Een doillie, en ook gewoon kraft papier verwerkte ik in de journals.


De klok uit het design papier vond ik ook leuk om erin te verwerken.


Een ook nog een wit zakje waar je weer van alles in kan bewaren.

En zo heb ik alle 4 de journals gemaakt, van alles en nog wat heb ik erin verwerkt, daarna heb ik ze geniet en onder de elastieken geschoven.
Als je er wat in wilt schrijven of er bv wat in wil tekenen, schuif je de journals er weer makkelijk onderuit.

En dat is dit mijn project weer, ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren en ben weer erg benieuwd naar jullie reacties!

Lieve groetjes,

2 opmerkingen: