maandag 26 juni 2023

Bloemen in een doos

Hallo, en welkom terug op het Kimyablog.

Wat gaat de tijd snel! Het is alweer mijn beurt om jullie iets te laten zien.

En vandaag laat ik jullie mijn nieuwste creatie zien: Bloemen in een doos.
Dit is het geworden; een doos met een album erin met een kijkdoosje op het deksel.
Voor de doos gebruikte ik 300 grams kraftpapier
Het designpapier is van Craft 'O Clock en deze serie heet Vintage Love
Ik maakte de vensters van mica vellen. In het kijkgedeelte heb ik blaadjes en witte bloemen van Florella geplakt. Ik gebruikte ook nog wat rozenknopjes. De blaadjes zijn buigbaar en ik heb ze omgebogen zodat ze mooi omhoog komen. Op de bodem plakte ik met lijm nog wat grote Powertex 3D balletjes. Verder heb ik van seambinding nog een strik om de basis van het deksel gemaakt.
Als je het deksel eraf haalt komt er een klein albumpje tevoorschijn. De kaft is gemaakt van DDBD grijsbord. Op de rug verwerkte ik een doily en daarop heb ik een wax-seal geplakt. Om het album te sluiten wikkelde ik er een wit suède koord omheen. Voor de pagina's gebruikte ik vlakke zakjes van 10x15 cm. Ik maakte pockets en daar heb ik Ecobrown kraftlabels gestopt. Op de binnenzijde van de kaft heb ik een pergamijnzakje gedaan en daarop weer een klein kraft mini envelopje. In het envelopje zit een hangetiket. Verder versierde ik het album nog met wat roze strikjes en plakparels. Het doosje moest natuurlijk wel voetjes hebben, dus ik heb er bronzen pootjes onder geplakt.




















Ik vond het super leuk om hem te maken en hopelijk vinden jullie hem mooi.

Lieve groetjes,

Yvonne






1 opmerking: