maandag 18 maart 2024

Clipboard

 Goedemorgen!

Deze week weer een blog van mij en ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden. Zelf ben ik erg tevreden en trots op het resultaat.

Bij ons in het dorp heb je een brocante winkel en zo af en toe snuffel ik daar graag eens rond. Daar vond ik een oude Burda (magazine met patronen om zelf kleding te maken) uit mijn geboorte jaar, dus dat was extra leuk. Het ging mij voornamelijk om het patroon papier wat er in zat. Dat heb ik bij mijn project als basis gebruikt. 

Tijdens de laatste Kimya Doedag vond ik, toen ik heerlijk door de winkel struinde, een leuk clipboard van mdf. Ik wist meteen dat ik hier mee aan de slag wilde gaan en de ideeën stroomden al vrij snel door mijn hoofd. In combinatie met het patronenpapier uit de Burda en het mooie (wat oudere) designpapier Vintage Beauty van Craft O'Clock was de basis al snel gelegd. Misschien kwam de inspiratie wel van het feit dat mijn moeder vroeger een stoffenwinkel heeft gehad, dus ik ben opgegroeid tussen de stoffen, patronen, linten en fournituren. 

Zoals gezegd is de basis een clipboard bekleed met het patroon papier uit de oude Burda. De randen heb ik geinkt met Distress inkt Walnut Stain. De zakjes onder de clip zijn verschillende maten vlakke zakken. Hier heb ik de set junk journal vintage beauty bij gebruikt, zowel het papier als de afbeeldingen die je kunt uitknippen. Het kleine paspopje is van Gummiapan. Die heb ik versierd met lint uit eigen voorraad. Het plankje waar de spulletjes op staan is gemaakt van dik greyboard wat ik donkerbruin heb geverfd.


De clip was origineel zilver en deze heb ik met verf bewerkt zodat je een wat verweerde look krijgt. Het brons heb ik ook bewerkt met de verf, dan krijg je een extra leuk effect als de ondergrond al brons is.


De klosjes heb ik met water verdunde bruine verf geschilderd en daarna droog gedept met keukenpapier, zo kreeg je een mooie oude hout look. Daarna heb ik er lint om heen gewikkeld. Daarna er een veiligheidsspeld uit eigen voorraad erin geprikt.


Het glazen flesje links heb ik gevuld met kralen uit eigen voorraad en bewerkt met foundry wax in de kleur statue. Het flesje rechts is gevuld met roze kralen en ook bewerkt met de foundry wax..



Aan de achterkant van het clipboard heb ik een soort van bakje gemaakt van cardstock met daarin een album van verschillende maten zakjes. Hier ik ook het papier junk journal vintage beauty bij gebruikt. Ik wilde het bakje zo maken dat het album er goed zou inpassen en dat het je het ook leuk kunt neerzetten. En dat is gelukkig gelukt! 


Het album heb ik ingebonden met mijn Zutter die stond te verstoffen. Ik was het ook een beetje verleerd aangezien de gaten niet helemaal goed zitten, maar dat heb ik mooi beetje kunnen verbloemen met leuk lint. De paspop heb ik gestanst uit eigen voorraad en leuk aangekleed. Ik heb het gestanst uit greyboard en geschilderd met donkerbruine verf, beetje opgeleukt met gouden wax. Verder een quote erbij geplakt.






Dit was mijn blog voor deze keer, hopelijk heeft het kunnen inspireren om zelf lekker aan de slag te gaan. Laat weten wat jullie ervan vinden en tot de volgende :)

💓-groet Ilona

1 opmerking: