donderdag 25 oktober 2018

Live, create, tell the story


Live, create, tell the story....
Een leuke tekst op een kadootje Wil je weten wat? Lees en kijk dan snel verder.

Deze keer toch nog een keer een soort van vrolijk, zomers projectje.
Met deze heerlijke herfst en hoge temperaturen kan ik nog niet zo goed schakelen naar een winters project. Dat kunnen anderen van het team dan weer veel beter dan ik :)

Voor dit projectje gebruikte ik als basis een kraftdoosje. Dit zijn mooie, stevige doosjes met daarin een los "wattenlaagje". Die heb ik niet gebruikt.
Het designpapier is "Hello Beautiful" van Marta Piekarczyk.


Het deksel van het doosje is beplakt met designpapier. Over de lengte is een strook breed kant (duchesse) geplakt, achter het plaatje van Syta (170411) een verfijnde doily
Over de breedte is nog een strook stevig lint geplakt.
Onder het plaatje een "small talk" zinnetje van Tim Holtz geplakt op een strookje fijn ribbelkarton.
En uiteraard ontbreekt de bloemtoef niet......


Langs de rand van het deksel is een lief crème-kleurig lintje met roze stipjes geplakt.


In het doosje zit een notitieboekje met pen. Deze past er precies bij!
Ook hier heb ik weer het mooie brede Duchesse kant gebruikt.


Het notitieboekje is gemaakt van een bruine zak en een stapeltje wit printpapier.
Het boekje is zo gevouwen dat deze sluit met een klep en vastgemaakt wordt door een bijpassend roze katoenkoord om een cirkel met grote eyelet.
Uiteraard is het doosje aan de binnenkant ook beplakt met designpapier. Zo kun je een mooi printje nog even extra laten zien!


Ik vind de print van het papier al zo mooi, dat ik niet overal wat overheen geplakt heb.


In het midden een pocket, rechts het notitieboekje. 
Op de pocket een strook designpapier, een stuk stevig lint wat ook op het deksel bevestigd is en een transparant roze etiket.


In de pocket 2 kleine kraftenvelopjes, voorzien van een minitekst, ovalen label die vastgezet is met organzalint, een banner, een label en een bedel.


Voor het notitieboekje heb ik een stapeltje printpapier doormidden gesneden en dit vervolgens dubbelgevouwen. Vervolgens gepast hoe dit het mooiste uitkwam in de zak en op die maat gevouwen. In de vouw zijn 3 gaatjes gemaakt, 1cm van de boven- en onderkant en 1 in het midden. Ook in de zak zijn 3 gaatjes gemaakt. Om de vouw heb ik een strookje ribbelkarton gevouwen. Zo blijft de vouw stevig en zal de zak niet zo snel scheuren. Met zwart, stevig draad heb ik het boekje in de zak vastgenaaid. 


Op de onderkant van het doosje is een leuk etiket met de tekst "Live a Colourful life" geplakt.


Ook op de achterkant van het boekje een etiketje gemat op een geponste cirkel.

Ik hoop jullie hiermee weer op leuke ideeën gebracht te hebben!
Liefs,



5 opmerkingen: