maandag 24 december 2018

" Een zak vol kaartjes...."



Op de laatste dag voor de Kerst nog een post met Kerstthema.
Een zak vol kaartjes....
Onlangs maakte ik een aantal Kerstkaartjes om weg te geven. Dat geeft natuurlijk leuker weg als het leuk verpakt is.
Daarvoor gebruikte ik een extra grote theezak.
Hier past lekker veel in!
Op de voorkant is een stuk designpapier van Craft o Clock "My Christmas Wish" geplakt.
Uitgeknipt onder de "doily" geeft dit een leuk effect.

Om de omgevouwen bovenkant is een strook bordeauxrood kant bevestigd met daaroverheen een strook rood shining organza. Hierover is een quote geplakt. Deze passen bij het designpapier.
De zak is dichtgestrikt met een rood touw.
Daartussen is prachtig Florence kant gestrikt, ik heb hier crème gebruikt, maar dit kant is er in verschillende mooie kleuren.
Je ziet ook een stukje lint met subtiel goud draadje, een kraftrietje en een takje uit een zakje decoratiemateriaal.
Erachter zie je nog een klemmetje. Hier zit het touw van het hart onder geklemd.

Het houten hart hangt aan een rood/wit koord.
Aan het koord hangen een kerstbal en ornament. Deze zijn geknipt uit het designpapier.
Ook zie je een bedel van een hertenkop en roestige belletjes.
Op het designpapier op de voorkant heb ik de "sneeuwvlokje" geaccentueerd met Nuvo glitter accents "Fresh Snowfall". Dit geeft het net even wat extra's.

Deze kaartjes komen jullie misschien wel bekend voor. Dit was ook de Make & Take die Sandra en ik gaven op de Doedagen in september. Met een ander papiertje en andere lintjes krijg je weer een heel andere uitstraling.

Op de kaartjes, die gemaakt zijn van penseelzakjes, is een quote geplakt. Deze is gemat op designpapier. Omdat ik niet genoeg had aan de quotes die in het zakje zaten, heb ik ook nog wat gestempelde teksten gebruikt.

In de zakjes is een kaartje geschoven die ik gemaakt heb met behulp van de mal van Mery's book-tabs

Het kaartje bestaat uit 3 laagjes, de onderste van cardstock, het kaartje ertussen is een plaatje uit het vel designpapier en het bovenste laagje is een pergamijnzakje. In dat zakje zit een kalendertje van 2019 met wat schudmateriaal / pailletten.

Het penseelzakje is vastgemaakt met een stukje jute lint en rood / wit koord.
Op de achterkant nog een etiketje om het af te maken.

Misschien heb je hier weer inspiratie mee opgedaan voor je Kerstkaartjes voor volgend jaar,
laat het me weten!

Liefs,






6 opmerkingen: