donderdag 15 augustus 2019

Kerstlantaarn



We zijn al ruim over de helft van het jaar heen. Ik merk 's avonds al dat het licht al aan moet. We gaan richting...ja, ik ga het zeggen...Kerstmis.

Misschien ben je zelf ook al bezig met kerstkaarten of een kerstprojectje. 

Vandaag laat ik mijn kerstprojectje aan je zien. 

 

 

De lantaarn is gemaakt met een stencil van Dutch Doobadoo. Handig dat het stencil op een A4-tje kraftpapier past.

 

Daarna heb ik het bewerkt met 3 kleuren bruine verf uit de set van Rico design. Dat is lekker snel droog, zodat de metallic wax van Prima Marketing op de randen er overheen kan. Ik doe ook gelijk wat wax op het verroeste klokje voor een beetje bling-bling.


Niet vergeten om het ophanglusje van zwart dun touw tussen de bovenkant te vouwen, voordat je het helemaal dicht lijmt. Ik vind het handig om het met dubbelzijdig tape van 3mm te lijmen. Dan hoef je niet te wachten tot het droog is. Je komt anders handen te kort bij een 3D figuur om alle gelijmde delen vast te houden en te wachten tot het droog is.



In de bovenkant lijm ik met een extra stukje cardstock de basis van de lichtjes.

 

Dan de verdere aankleding van de lantaarn.
Een zak met krantenprint knip ik in tweeën. De ene kant maak ik rood en de andere kant maak ik groen. Ook de groene en rode verf komt uit de set van Rico design. De kleuren van een kerstster of poinsettia, die ik kan uitstansen met de stans van Tim Holtz.

 

Met drops van Nuvo maak ik het hartje van de bloem. Met bruine tint distress oxide op de randen van de kerstster (en op mijn vingers) zijn de bloemen af.

En? Brengt het al een beetje kerstsfeer?


3 opmerkingen: