maandag 12 augustus 2019

Notitieboek met mixed media

Hallo hallo,

leuk dat je even de moeite neemt om een kijkje te komen nemen bij mijn creatie.
Ik heb deze x een notitieboekje van 14x14cm gebruikt.


Dit is een blanco kraft boekje met daarin lijntjespapier. Ik dacht, best wel handig voor op vakantie om daar je belevenissen in op te schrijven. 
Maar goed, wat heb ik gemaakt...
Ik heb dus een kraft notitieboek van 14x14cm gebruikt. Deze heb ik in de zwarte gesso gezet, wel die van DDBD, deze is perfect zwart en goed dekkend. Top spul. 

Om de pagina's te beschermen heb ik er een wit A4-tje tussen gevouwen, zo krijgen de pagina's niet de kleuren van de voorkant en blijven ze mooi schoon. Wel zo netjes vind ik.

Hierop heb ik met een mask van de scr@p lijn van Joy een relief op gemaakt. Hiervoor heb ik Nuvo Embellishment Mousse gebruikt. Dit is al mooi van zichzelf door op bv woodveneer te gebruiken. Maar als je dus een wat dikker laagje smeert en het daarna verhit met je heattool dan bolt het wat op. En krijgt het ook een matte kleur. Het geeft ook niet af als het droog is. 


Met een stempel van Joy heb ik met een embossing clear pad gestempeld. Hierop heb ik Nuvo embossing poeder gestrooid en verhit. Nu krijg je een mooi glimmend laagje. Ik vind het gebruik van mat en glimmend altijd mooi in combinatie met elkaar.


Vervolgens heb ik wat kaasdoek gekleurd. Dit is heel simpel en kun je ook met bijvoorbeeld seembinding lint doen als je niet de juiste kleur kunt vinden. Ik heb hiervoor pixie powder en water gebruikt. Dit heb ik ook op het boekje zelf gedaan. In het midden onder de toef met bloemen enz. 

Hierop heb ik diverse Kimya artikelen geplakt. oa wat houten labels, woodveneer, en wat bronzen bloemen en tandwielen. Deze zijn ook eerst in de gesso gezet. Op de tandwielen en de houten bloemen heb ik ook eerst wat Nuvo Expanding Mousse gesmeerd. Gewoon met je spatel een beetje en dan verhitten. Het ziet er dan echt niet meer uit als hout of brons. Zeker als je er nog wat Prima Marketing wax opsmeert. 


Voor in de hartjes van de bloemen heb ik wat transparante lijm met 3d balls en embossingpoeder gemengd. Hier heb ik een papje van gemaakt. En in het hartje geplakt en vervolgens verhit met de heattool. Zo smelt de embossingpoeder en krijgt het een kleurtje. Handig toch!!??


Bovenop het geheel heb ik nog een sleutel geplakt.


 Om de toef zit een ornament van Scrapiniec. Dit zijn dunne houten figuurtjes en zijn heel licht qua gewicht. Ideaal dus om je kaart mee op te pimpen en te versturen. Ook deze heb ik met embossingpoeder bewerkt.


Zo zie je maar, dat je van een redelijk saai kraft boekje een heel leuk notitieboekje kunt maken. 
Ik hoop dat ik je weer wat inspiratie heb gegeven qua mixed media. Je kunt van alles erop gebruiken, en de meeste "gekke" materialen geven het mooiste resultaat. En zo heel veel producten heb je niet nodig. Gesso, wat kleuren verf, wax of poedertjes. Beetje sprayen met water en je hebt een leuk boekje. 


Ik dank je wel, fijne vakantie nog. Ik geniet nog even op de camping. Tot de volgende keer.

Liefs, 



8 opmerkingen: