maandag 29 augustus 2022

Vintage Junk Journal

  Hallo lieve Kimya fans! ๐Ÿ˜‡


Vandaag laat ik weer een projectje zien.
Mogelijk iets anders dan jullie van me gewend zijn, dat vind ik namelijk zelf ook, maar ik ben wel blij met het eindresultaat. Dit heb ik voor Fredy haar verjaardag gemaakt, die was afgelopen vrijdag jarig.

Als basis heb ik deze keer muziekvellen en vlakke zakken en vloeipapier ‘newspaper’ en een hoop washitape en bruine krafttape gebruikt.
Dit heb ik gecombineerd en tot een albumpje gevouwen. Het geheel heb ik dicht gestrikt met het lint ‘Valentina’ in de kleur oudroze. 
Als designpapier heb ik 'Vintage Beauty' van Craft 'o clock gebruikt. Hierbij heb ik ook de bijpassende extra set gebruikt. 
Door de gehele journal heb ik washi tape geplakt van Studiolight, washi tape nr. 04 en de washi tape nr. 04 van de Artist Atelier lijn. Ik heb ook van Mintay de diverse 'books' gebruikt, het 'Wing Book', het 'Frames Book' en het 'Junk Book'. Ken je deze boeken? Hierin is een thema uitgelicht en deze plaatjes kan je uitknippen, ideaal! Alleen een beetje veel knipwerk, maar ik knip bijvoorbeeld altijd op vakantie of wanneer de kinderen bij een speeltuin aan het spelen zijn. ๐Ÿ˜‰ Voordeel is wel dat ik altijd voorraad heb!

Nou, ga lekker foto's kijken, het zijn er heel wat en een paar korte tekstjes lezen, enjoy!












Wat ik ook veel gebruikt heb zijn de tickets die Kimya heeft, deze zijn zo tof!! Dit zijn tickets uit verschillende landen of steden, zoals Buenos Aires, Copenhagen en Prague. Er zijn er nog meer, even op tickets zoeken en je komt hier op uit.
Wel even naar beneden scrollen. ๐Ÿ˜‰
Ik heb ook nog andere tickets gebruikt, de ‘Admit one’ in het groen. Deze zijn er in het blauwrood en oranje, kei leuk om je projectje mee aan te kleden.




Als decoratie heb ik boomstam schijfjesfilmstrip, diverse etiketten zoals 'verjaardagskus', 'er is er een jarig..', 'Birthday Wishes', 'Hiep Hiep Hoera' en'Lang leve lieve jij' gebruikt. Verder heb ik uiteraard kaasdoek en ribbelkarton gebruikt. 



Een aantal stansen en stempels van Gummiapan mogen natuurlijk ook niet ontbreken, ik heb de gescheurde bladzijde, de sint-jakobs schelpenlatijnse tekst 2 en achtergrond 'lorem' gebruikt.



Dit wil ik nog even uitlichten. Dit is transparant krimpfolie, superleuk!
Het enige wat je nodig hebt is een stans, een stempel en een oven of een heattool. 
Ik heb de stans van Gummiapan, de grote oude label gebruikt en de stempel 'being creative is not a hobby it is a way of lifeeing creative is not a hobby it is a way of life'. Ik heb de stans uitgedraaid uit de krimpfolie en toen de stempel erop gestempeld met watervaste inkt. Ik heb het geheel verhit met mijn heattool en toen kreeg ik dit schattige sleutelhangertje. Een sleutelhangerring erdoor en je hebt een klein eigen gemaakt cadeautje, leuk hรจ!






Ook heb ik wat kleine cadeautjes erbij gestopt, o.a. wat plakparels goud, etiketten 'gewoon omdat jij bijzonder bentliefs & knuffels en wat theezakjes uit eigen collectie met leuke teksten erop.



Het geheel heb ik in een brievenbusdoosje gestopt en ingepakt met inpakpapier in de kleur bruin, lekker gescheurd, dit past bij het geheel.


Dit was mijn blog weer voor deze keer, wat vonden jullie ervan?
Ik ben heel erg benieuwd!

Tot de volgende..!

Liefs,

2 opmerkingen:

  1. Prachtig Kim. Fredy is een bofkont met dit mooie cadeau.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauwauwauw.... wat een gaaf cadeau heb je gemaakt. Super om te zien... ๐ŸคŽ

    BeantwoordenVerwijderen