maandag 16 september 2024

Wonders of Nature

 

Hallo allemaal,


Het is weer een nieuwe week en tijd voor een nieuwe blogpost van mij.

 Ik hou erg veel van paddenstoelen. Ik vind ze heel bijzonder en mooi in allerlei variaties. Het papier van Alchemy of Art vond ik zo mooi dat ik besloot om daar wat paddenstoelen foto's bij te combineren. En daarbij zet ik het boekblok eens in de highlights.

Het boekblok heb ik eerst aan de randen geverfd met acrylverf. Ik vond nog een, vergeten, potje in mijn stash van Venetiaans goud. Dat kleurde perfect bij het mooie blauw en goud wat in het design papier zit.

Na het drogen heb ik het beplakt met het mooie papier van Alchemy of Art. Ik heb verschillende layouts geprobeerd, maar uiteindelijk besloten om aan de buitenkant verder niets meer toe te voegen. Het deed teveel afbreuk aan het mooie papier.

De binnenkant is echter heel anders. Daarvoor heb ik een boekje gemaakt. Het is een langwerpig boekje geworden wat  je in elkaar kunt vouwen.

Voor het boekje heb ik kraft gebruikt en een grote blokzak. De blokzak heb ik helemaal uit elkaar gehaald zodat ik het maximale papier kon gebruiken. Dat heb ik aan beide kanten van het boekje geplakt zodat ik een stevige basis heb.

Bij het boekblok zitten ook 3 labels waarop een forse eyelet zit. Die heb ik eraf gehaald en vervolgens de labels met design papier beplakt. Voor het beplakken heb ik eerst rondingen in het design papier uit gestanst, zodat ik de foto ertussen kon plakken.

Daarna heb ik het versiert met de extra plaatjes van Alchemy of Art en met de blaadjes stans van Joy!Crafts.

Op het volgende stuk van het boekje heb ik een pocket gevouwen en daar allerlei labels ingedaan. De postzegels heb ik gemaakt met de stans van Gummiapan.

Op het volgende blok heb ik kleine kaartjes gemaakt en gesloten met een kleine label. Elk kaartje heeft een tab gekregen en de nummers op de tabs heb ik met de stempel van Elisabeth Craft Design gedaan en de datum is van Gummiapan.

Op het laatste blok heb ik een soort envelop gemaakt van kraft waar nog een labels of andere kleine dingetjes in kunnen. Voor de sluiting heb ik Ito touw gebruikt. Dat is er perfect dun genoeg voor.

De labels heb ik gemaakt met de labelmaker. Alle randen zijn bewerkt met Ground Espresso van Ranger. De lintjes komen uit mijn eigen stash, maar dit organzalintje past er ook prima bij.

Ik hoop dat jullie het een leuk boekje vinden en daar weer veel inspiratie uithalen.

Creatieve groetjes,

Ineke
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten