maandag 13 april 2015

Paperbag kaarten deel 1

5 paperbag kaarten, alleen laat ik er nu 3 zien en over een paar dagen nog 2.
Ik had niet zoveel met paperbag's. Had geen idee hoe je die dingen nou een beetje leuk kon gebruiken voor een kaart.
Dus, daar ben ik mee aan de gang gegaan ! En ik moet zeggen dat ik paperbags nu errug leuk vind om kaarten mee te maken !

Ik heb gebruik gemaakt van de standaard blokbodemzak van 15 cm bij 27.5 cm.

De eerste kaart heb ik gewoon dubbel gevouwen. Heel simpel dus.

 Dit is de voorkant van de kaart.


De binnenkant van de kaart.
Achter het "blok" zit een pergamijn zakje , waar je eventueel nog een bon of geld in kan stoppen. Op het zakje zit een stukje mesh geplakt. En omdat ik een groot fan ben van de hartjes knoop , mocht deze natuurlijk niet ontbreken op de kaart.


De "zak" aan de rechterkant is opengelaten, zodat daar nog een tag in kon.

Ook kaart nr 2. is heel simpel dubbel gevouwen, alleen is de "zak" nu dichtgeplakt.


 En waarom niet, gewoon lekker een kerstkaart ! Ik hou ervan...
Aan de voorkant van deze kaart heb ik nog gebruik gemaakt van een zakje, ik heb alleen de klep rond gemaakt. In het zakje zit een rode label.  Aan het label zit een stuk Merry Christmas lint vastgebonden met een stukje twine.


De binnenkant van de kaart. Hier kan je zien dat ik gebruik heb gemaakt van 2 kerstboom knoopjes , een stukje stichy jute , een bruine label , en een stukje kant.

Kaart nr 3 is op deze manier gevouwen.


 De voorkant. Achter het "blok", zitten 2 bruine labels  gestoken. De bovenkant van het "blok" heb ik voorzichtig opengesneden en hier heb ik een grote bruine label gestoken.


De labels


De binnenkant van de kaart. De "zak" zit ook weer dichtgeplakt.


Tot zover het eerste deel van de 5 paperbags. Over een paar dagen komt deel 2. Hou dus het blog in de gaten !

Groetjes Cin

2 opmerkingen: