donderdag 7 maart 2019

Winter Holiday Album


Hallo allemaal , 

ten eerste , bedankt voor de reacties op mijn vorige post....leuk om te lezen...

Hier dan mijn nieuwe creatie , een fotoalbum van mijn wintervakantie begin dit jaar .
Dit is nu het derde jaar en we zijn van plan om ieder jaar te gaan...voor volgend jaar staat hij al weer vast ! En ook s'zomers gaan we hier heen...het is echt mijn (ons) tweede thuis .

Ik heb het album gemaakt van grijs bord of ook wel chipboard genoemd . 
Het is een vierkant in het midden en dan aan alle kanten nog een stuk . Je vouwt hem dus vier keer dicht . Nu vergeet ik altijd wat ik voor een sluiting wil maken....als die een sluiting nodig heeft .
Nu dus ook weer...Ik heb nu een stuk elastiek gebruikt, welke ik op de achterkant vast heb gezet met een splitpen . Dus....de uiteinde aan de achterkant , daar een gat maken in je album èn in je elastiek en dan je splitpen erdoor en hij zit vast !

Ik heb trouwens het geweldig mooie papier van Craft O Clock gebruikt en het heet Winte rmoments .
Ik moet wel zeggen dat ik het groene niet heb gebruikt...dat vond ik er niet bij passen . O ja , ik heb alles op zwart cardstock gemat ( wel een werk, maar ik vind het zo mooi staan ! )

Ik heb op de voorkant zo'n mooi chipboard raam gebruikt van Scrapiniec . Ik heb hem 2 x met witte embossing poeder bewerkt en daarna de 2 hartjes met rood . Hier en daar een witte pompom en wat plakkertjes en pailletjes . En zo'n lief klein glazen flesje met de mini- sneeuwbolletjes er in .



Hier zie je de bovenkant van het album....ik heb hem op een gegeven moment weer uit elkaar moeten halen, omdat ik net als Tiets , te dik scrap hahaha .
Maar goed , hier boven op heb ik een halve doily , 1 rietje( geknipt) en een stukje filmrol geplakt . En er zit een stukje kaasdoek tussen .


De achterkant...niet vergeten!! 
Daar hoort  , volgens mij , altijd zo'n leuke 'handmade' sticker op . En zie je goed hoe ik het nou bedoelde met die splitpen .


Nu had ik alleen wel een probleem....hoe doe ik dat nou met dat elastiek? Het is natuurlijk geen gezicht als dat over m'n foto heen komt .
Dus.....ik ben op het lumineuze idee gekomen om de foto te matten op een stuk met een vouw , waardoor ik hem open kan klappen .Deze sluit dan met magneetje .
Eronder heb ik het natuurlijk ook versierd . Waaronder dat leuke kleine fototoestelletje , ook van Scrapiniec . En ook weer bewerkt met witte embossing poeder .
Trouwens , dat hartje ( de rode) is ook bewerkt met embossing...rood dus ;)


Hier dan de eerste 'bladzijde'.... De foto's schuif ik achter een strook waar die gave woordjes op zitten van Tim Holtz...dit zijn de Big Chat woorden .
En omdat deze foto is gemaakt in een Duits wegrestaurant , waar we dus koffie gingen halen , heb ik die meeneemkoffiebeker van Joy gebruikt .


Ook hier weer zo'n leuk foto-toestelletje , dit keer met koper bewerkt .
Maar ook die leuke winter-woordjes zijn van Scrapiniec !


Hierboven is dus de flap naar beneden.....

' Love my Snowman'....... en dat is zo.....het woordje LOVE komt uit een labeltje , dus in dat kraft label is dit woordje nu eruit....hoe leuk is dat ?


En hier heb je de flap naar rechts.....


  

Kijk , hieronder zie je dan dus dat label, ik heb dan alleen een extra rood hartje erop geplakt .
Maar hoe leuk is dat label !?!?
Ik heb er twee kraft zakken met blokbodem in geplakt , als bladzijde. En in die zak zitten ook nog foto's .




Wat een prachtige kleuren combinatie hè? Ik vind dit blokje zò mooi....



Nu blijft er aan de achterkant een pocket over en daar heb ik ook nog twee foto's achter gestopt .
En op die pocket een leuk kraft hartje op prikker , zo'n leuk label en een stukje jute .



Dit vind ook zo leuk om te gebruiken... die witte hartjesslinger . Je kan er dus nog wat opplakken . Hier zit ook weer zo'n mooi (houten) hartje op ....



Hier ook weer zo'n gaaf kraft label...maar dan alleen een hartje er uit .


Dit hieronder , is een openbaar toilet....ik vind dat met die hartjes er uit altijd zo leuk...echt Oostenrijks. Denk dat die nu niet wordt gebruikt hoor ;).... je billen vriezen vast ! 


Ook hebben we een rit met de arrenslee gemaakt . Dit doet de zoon van mijn vriendin , en over een paar jaar rijdt zijn eigen paard mee...die is nu nog te jong. 
Maar hij gaat op z'n glijders (of hoe noem je dat), en dat vind ik zo geweldig!
En....er is altijd schnapps.....wordt je warm van hihihi ( ikke niet hoor! kan er niet tegen).


Het is hier altijd zò mooi...ook in de winter.



Altijd kaarsje aansteken in de kerk...er zijn ons toch een paar ontvallen zo deze paar jaar.....



Twee dagen sleeen ! 14 Kilometer lang...zo geweldig.. 
Tussendoor heb je een soort skihut waar je wat kan drinken...lekker glühwein en warme choco.
Goed ingepakt weliswaar want het was koud boven ! Bijna -10 !


Dagje aan de wandel met zalig weer .


En weer terug naar huis...een helle-rit , dat dan weer wel . Veel sneeuw, ijs wegen en u-ren lang achter sneeuwschuivers gereden...nou ja , veiligheid voor alles .



Dit was hem, ik hoop dat jullie hem mooi vinden, zijn er vragen dan hoor ik het wel...

De groeten van mij



4 opmerkingen:

  1. Prachtig album,en fijn dat jullie zo genoten hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Wat schitterend 😍
    Mooi gemaakt en volgens mij een supervakantie geweest. Mooi om je herinneringen zo te bewaren.
    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is het weer een geweldig mooi album geworden Martine🤩.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtig album van een zo te zien gedenkwaardige vakantie! Fijn om te zien dat jullie het fijn hadden met elkaar en zo leuk nu als herinnering zo'n schitterend album! 😍😍😍

    BeantwoordenVerwijderen