vrijdag 20 september 2019

Een behekst blikje.....

Hallo allemaal..

Martine weer met een post....en dat op mijn verjaardag!!!

Ik ben gek op Halloween....niet dat ik mijn huis en alles versier ( alhoewel ik dat wel zou willen, maar mijn poezenbeesten vinden dat ook leuk ;)....
Ik zet wel iets neer, ook aan mijn deur komt een te gekke krans..zien jullie nog wel....

Ook vind ik het leuk om Halloween kaarten en dergelijke te maken, dit keer heb ik een mini-album in een blikken doosje gedaan.
 Dat doosje heb ik een tijd terug gekocht en dat lag maar en dat lag maar...
Nu bedacht ik me dit album er in te maken. 

Ik had van een andere blogpost twee zwarte zakjes over..die heb ik als album in elkaar gezet , iets ingekort aan boven en zijkant, anders passte het niet in het blikje.
 En toen heb ik ze aan elkaar geplakt en voila...album was geboren!

Maarrrrrr.... je kunt een album niet zomaar zo geven...daar moet een verpakking omheen...vind ik .
Dus heb ik er een zwart tasje met hengsel voor gebruikt. Mooi versierd uiteraard.
Het plaatje rechts, daar heb ik een label van gemaakt...je kan hem er dus uithalen.

Zo zit er wat zwart tule verstopt achter het geschulpte rondje, waar ik de vogelverschrikker van Tim Holtz uit zwart glitter heb gestanst...leuk effect toch?


Hier dan het blikje....
Ik heb er papier op gedaan van Carta Bella..Happy Halloween heet dat. Het plaatje op het tasje komt ook van zo'n velletje.Dan zit er een zwarte kleine doily op,een stukje zwarte geschulpte slinger, een stukje kaasdoek, en zo'n chipboard woordje van Tim Holtz, speciaal voor Halloween.

 En hebben jullie dat kleine glazen flesje gezien? Ik heb er wat paars glitter ingedaan.
De plaatjes zijn trouwens van Simple Stories,"simple vintage Halloween", Bits & Pieces.
65 stuks...allemaal leuke plaatjes die je overal op en tussen kan plakken. Ik heb ze bewerkt met distress inkt, voor de "vintage"look.



Om het blikje heb ik een strook oranje cardstock geplakt met daarom heen washitape.



Zelfs de onderkant ben ik niet vergeten! Hihihi
Met natuurlijk een "handmade"sticker...


Hij past er precies in.....
Hij zit wel goed vast want ik heb er een stukje tule ingeplakt waardoor je het album dus vastzet.








Dit is de bodem van het blikje. Ook weer met een plaatje uit het blokje.



Hier dan het album. Ik heb de stukjes papier gescheurd...geeft wel een gaaf effect toch? Bovenin heb ik weer een tekst als label gemaakt en zit er een vleermuis op. Èn hangt er een klein glazen flesje aan waar ik ieniminie oogjes in heb gedaan. De boze kat is ook van Tim Holtz. Ik heb trouwens een kraft hartje beplakt met paars glitterpapier.


De rug van het min-album. Ik heb het hele album met oranje cardstock bewerkt, onder het designpapier dus.


Achterkant...ook weer met een sticker en een zombie...ook van Tim.


Hier de eerste bladzijdes...Lekker gescheurd, ge-distressed..( is dat een woord? ) en met de plaatjes gespeeld.
In de rechterpagina heb ik 2 pockets gemaakt. Daar kunnen foto's op van het Halloween feestje. De kaartjes pak je er makkelijk uit door middel van de (glitter)vleermuis.


Andere bladzijdes...met nog zo'n enge man van Tim Holtz. En gebruik gemaakt van wat zwart hempcord. En zoals je ziet zijn die plaatjes erg leuk..er zit van alles tussen...ook tekst.


Er zitten wat labeltjes in welke ik zo geknipt heb dat het net lijkt of dat het vlijmscherpe messen zijn....misschien doe ik er nog wat knalrode nagellak op..als zijnde bloed....


Kijk...de twee kaartjes voor de foto's.




Dit is het label wat ik in de voorkant van het album heb gestoken.


Hier nog een close-up van het flesje met de kleine oogjes...leuk toch?


Dit was hem weer.  Zoals je ziet kan je best wat met zo'n blikje..ik hoop dat ik jullie ge-inspireerd heb en dat jullie hem leuk vinden.

Ik ga gauw wat kaartjes maken...ik heb nog wat papier en plaatjes over!

Tot een volgende keer en de groetjes van mij



4 opmerkingen: