zondag 8 september 2019

Swappies!

Gisteren hadden we weer een DT dag en zoals nu bijna traditie is hadden we voor elkaar kleine cadeautjes gemaakt!
En ja als je uit Den helder komt is er maar 1 thema wat toepasselijk is toch..
Maritiem.

Ik heb  12 glazen tubes gekocht en daar Helders strand zand in gestrooid, en daarna diverse kleine schelpjes.
Ook had ik een soort schatkaart uitgeprint, geknipt, beinkt en daarna klein opgerold en met touw gestrikt.  Deze staat in het midden in het zand.
Met touw het geheel omwikkeld, op de bovenkant met het lijmpistool diverse schelpen geplakt en natuurlijk een klein labeltje met daarop
Een groet uit den Helder.

Ook had ik vis dropjes gevonden en wilde die aan een zakje eraan vast hangen , maar helaas was dat niet mooi dus heb ik dat in een organza zakje gestopt en er nog een ankertje aan gehangen.


Karel had heel gemakkelijk met een dremel kleine gaatjes in de schelpen geboord zodat ik er een touwtje doorheen kon rijgen.



En daarna  de zooi uitgestald op mijn bureau en bedenken hoe en wat..
Ik had van alles ingekocht maar nog geen idee wat ik ervan moest maken!


  Uiteindelijk is het toch wel een leuk cadeautje geworden toch!


 Hier zie je op de bovenkant  wat  ik erop geplakt heb.
wat houten zwerfhout, 1 grote schelp en wat kleinere ertussen. Met touw de label eraan vast geknoopt.


Een zeester voor het glas gehangen en natuurlijk hoort er ook een zeepaardje bij.


In de glazen tube dus de opgerolde schatkaart , zand en kleine schelpjes.
en aan de zijkant nog wat visnet geplakt.


Nu ik deze blogpost schrijf is het maandag 26 augustus dus nog ruim voor de DT dag en kan jullie dus niet vertellen wat ze ervan vonden!





Ik hoop dat jullie het  een leuk projectje vinden!


6 opmerkingen:

  1. Heel leuk,zal iedereen wel blij mee zijn geweest

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het zo leuk bedacht! Bedankt Tiets!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat een prachtig cadeau. Wat zijn die tubes leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gaaaf hoor en wat zijn ze leuk geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo,
    Denk dat alle dames wel blij zullen zijn met hun maritiem geschenkje,nou ik zou er in iedere geval heel blij van zijn.
    Geweldig tiets hoe je het altijd toch bedenkt!!!!
    Mvg gina Belgiƫ

    BeantwoordenVerwijderen