maandag 26 augustus 2024

Tas met een buikje

 Goedemorgen allemaal,

Het is weer maandag en dat betekend een nieuw blog. Vandaag is ons DT lid Fredy jarig en laat ik jullie het cadeautje zien wat ik voor haar hebt gemaakt.

Ik heb een tasje gemaakt met een soort van buikje. Als basis heb ik een draagtas gebruikt waarbij ik eerst de handvaten voorzichtig heb verwijderd. Daarna heb ik van de bovenkant iets afgesneden zodat ik met de lengte van het papier beter uitkwam. Vervolgens heb ik één hengsel aan de voorkant van het tasje weer vastgeplakt. Voor dit tasje heb ik het mooie papier van Alchemy of Art gebruikt, In Autumn. Echte traditionele herfstkleuren met een tintje blauw/groen, een prachtige combinatie.

Op de achterkant heb ik een soort van collage gemaakt met de uitknipplaatjes van de extra set die bij deze papierlijn hoort.

Aan de voorkant heb ik twee flappen gemaakt van vlakke zakken. Deze heb ik aan de rechterzijkant vastgemaakt met oranje opengewerkt lintDe zakken zitten een stukje van de onderkant van het tasje af dus voor de stevigheid heb ik een hidden paperclip gemaakt voor de linkerkant met aan de onderkant een buikveiligheidsspeld met een bedel eraan en bovenaan een stukje lint vastgeknoopt met hempcord.

Het tasje sluit door middel van een label die ik heb dubbelgevouwen en aan de achterkant hebt vastgelijmd. Aan de voorkant heb ik twee gaatjes in het tasje gemaakt met de Crop-A-Dile zodat ik het goudkleurige satijn lint er door heen kon trekken. Ik ben zelf niet zo goed in lintjes uitzoeken, als ik voor de kast bij Kimya staat weet ik niet waar ik moet beginnen dus Femke heeft deze voor mij uitgezocht. Ter versiering zit er aan het hengsel een uitknipplaatje, wat ik voor de stevigheid hebt gelamineerd. Het leuke van deze plaatjes is dat ze aan beide kanten bedrukt zijn. Hij zit vast met een buikveiligheidsspeld en ik heb er nog zo'n leuke herfst sticker aangehangen die ik eerst op een cirkel van kraft cardstock heb geplakt. Deze cirkel heb ik uitgeponst met een cirkelpons. En als laatste hangt er nog een klein bedel in de vorm van een blaadje aan.

Als je de linkerkant openmaakt dan zie je dat de rechterkant ook vast zit met een oranje organza lint Ik heb verder niets op het papier geplakt omdat ik het zulk mooi papier vind, het heeft eigenlijk niets nodig.

Aan de rechterkant heb ik een enveloppe geplakt. De sluiting heb ik gemaakt van één van de uitknipplaatjes. In de enveloppe zit een klein felicitatiekaartje.


Aan de binnenkant van de flappen bevindt zich een harmonica gedeelte met 4 pockets, die ik heb gemaakt van vier in elkaar gevouwen fruitzakken. (helaas ben ik vergeten een foto te maken en is het tasje bij het schrijven van dit blog al op weg naar Fredy) Om te zorgen dat dit gedeelte niet openvalt zit hij vast met blauw lint. Het uitknipplaatje heb ik vastgemaakt aan het lint en daaronder heb ik nog wat plaatjes geplakt. Onder de theepot heb ik foam dots geplakt zodat het lijkt alsof hij voor de kopjes staat.


In elke pocket zit een loonzakje met een aardigheidje. Ik heb de zakjes versiert met reststukjes papier en uitknipplaatjes. Aan de achterkant heb ik die leuke herfst stickers gebruikt.

In de binnenkant van het tasje heb ik nog een geheim vakje gemaakt van een vlakke zak. Deze heb ik op maat gesneden en van het afgesneden deel een klep gemaakt. Om hem makkelijk open te krijgen heb ik de hoeken afgerond met een hoekpons en er geen sluiting op gemaakt.

In dit geheime vakje zitten wat knipplaatjes en twee zakjes met wat kleine labeltjes. Deze heb ik gesloten met een herfst sticker.

Ik hoop dat jullie het een leuk tasje vinden, ik heb in ieder geval veel plezier gehad met het maken ervan.

Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer.


Groetjes,

Jolanda 


1 opmerking: