donderdag 26 februari 2015

Paperbag receptenboek


Hallo, 
Wat leuk dat je hier weer even een kijkje komt nemen.
Het is toch elke keer weer leuk om te zien wat je allemaal met de 
Kimya producten kan maken.
Zo heb ik met een 10-tal paperbags een receptenboek gemaakt.
Onze dochter wilde graag wat recepten van mij die ik hierin heb gezet.
En op de overige pagina`s kan ze zelf nog wat recepten plaatsen.
Hoe ik dit boek gemaakt heb zal ik je even vertellen.


Ik ben begonnen met de "houders" voor de paper bags.
Dit worden dus de pagina`s
Dit heb ik als volgt gedaan;
Snijd van Kraft papier de volgende delen:
8 cm x 17 cm deze rillen op 2 + 6 cm
7 cm x 17 cm deze rillen op 2 + 5 cm
6 cm x 17 cm deze rillen op 2 + 4 cm
5 cm x 17 cm deze rillen op 2 + 3 cm
4,5 cm x 17 cm deze rillen op 2 + 2.5 cm

Plak deze stukken in elkaar zoals op de foto hierboven.



Plak er nu de paperbags aan.
Open de zijvouw van de paperbag iets en schuif  hem over de
Kraft pagina houder die je net hebt gemaakt. 
Doe dit met alle 10 paperbags.
Als je dat klaar hebt ziet het eruit zoals op de bovenste foto.


Hier nog even een vooraanzicht van de paper bags als boekje.
Van de blokbodem heb ik nog weer pockets gemaakt.
Dit heb ik gedaan door de zijkanten van de blokbodem dicht te plakken.


Als omslag heb ik gekozen voor grijs board karton.
dit is ongeveer 2 mm dik.
Hier heb ik de volgende maten van gesneden:
2x  :  13 x 23 cm
1x   :  4 x 23 cm

Neem nu een Kraft papier van 21 x 22.5 cm en ril dit op 8.5 +13 cm.
Plak hier de voor - achter en zijkant op vast.
De foto hierboven is het eindresultaat.


De voorkant heb ik bewerkt als mixed media.
Kijk nou hoe leuk die houten knoopjes ;)



En dit is de rug van het album.



Lijm nu het paperbag album in de omslag en versier het naar eigen idee.
Ik heb gekozen voor een houtstructuur design papier.
De envelopjes kunnen gevuld worden met kleine receptjes of
andere bewaar dingetjes die met koken te maken hebben ;)
Op de voorkant van de paperbags heb ik met foto hoekjes van Kraft
witte stukken papier verwerkt. Deze kunnen eruit en beplakt of beschreven
worden met eigen recept ideeën.


In de paperbags heb ik kaarten geschoven waar ik al een paar
recepten op had geplakt. Met de leuke kraft stickers erbij van "Home made"


In het midden van het album heb ik nog weer een viertal envelopjes geplakt.
Ook hier weer leuke kraft stickers op. En de envelopjes kunnen ze zelf vullen.


En hier nog even een zijaanzicht van het album.


Ik heb het album al gegeven en ze was er heel blij mee ;)
En ik weet zeker dat die nog wel verder gevuld word met
lekkere recepten.

Zo zie je dat je van eenvoudige paper bags een leuk album kan maken.
En dat hoeft niet altijd met foto`s gevuld te worden ;)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten