maandag 9 februari 2015

Romantisch mini album

Hallo,
Vandaag weer een blog van mijn hand. Dit keer een minialbum. Mijn zus deed mee met de Golden Oldie wedstrijd van Kimya. Dit was een wedstrijd waarbij je een voorbeeld van Tiets na moest maken. Zij gaf de voorzet door de basis te geven en daarna moest je je eigen creatie ervan maken. En dat met een stuk cardboard, zakjes en labels als basis. En ik vond het zoooo leuk dat ik dacht... laat ik me er ook eens aan wagen haha.


Ik heb als basis 5 pergamijn zakjes gebruikt. Deze heb ik op maat gesneden.
Van een stukje stevig scrappapier heb ik een harmonica gevouwen. Hierop heb ik de zakjes bevestigd. Op iedere vouw 1 zakje.


Ieder zakje heb ik bewerkt met distress inkt. Daarop heb ik een stuk dsp (design papier) gesneden en ook bewerkt met inkt. Dit op de voorkant van het zakje geplakt. En dit per pagina versierd.




Ik heb er een witte papieren onderzetter op geplakt. Een stukje stoffen masking tape uit eigen voorraad, maar kimya bezit enorm veel keus in masking tape.  Diverse zijde bloesembloemen erbij gedaan. Roze Rozenband mag ook niet ontbreken!! Diverse soorten knoopjes erbij, hier en daar een plakpareltje.


De volgende zak heb ik simpel gehouden. Ook hier weer een dsp geplakt en alle randen bewerkt met distress inkt. Een groot wit label ook bewerkt met inkt en een wit kanten lintje door het oog gedaan.
Hierbij heb ik zelf bloemetjes gehaakt. Deze opgeplakt en een knoop erop en bij eentje een touwtje vastgeknoopt. 



De volgende zak weer bewerkt met inkt en dsp geplakt.


Hier een rode papieren onderzetter in hartvorm gebruikt.
Ook een zelfgehaakt hartje erbij en zijde bloesem. Ook weer dat ooo zooo leuke rozenband.




Ook de volgende zak heb ik weer bewerkt en beplakt. Deze heb ik ook weer simpel gehouden.


Hierbij heb ik een wit label gebruikt alleen nu een organza lintje erdoor gehaald. Paar plakpareltje erbij en weer van die romantische bloesem. Maar heb je dat leuke vogelkooitje al gezien??? Schattig he!!




De laatste pagina weer hetzelfde gedaan als de andere.


Ook weer een papieren onderzetter met zijde bloemen, linnen masking tape, knoopjes, plakpareltjes en uiteraard weer dat super leuke rozenband. Daar kun je gewoon niet genoeg van hebben haha.





En dan de omslag nog....


Ook hier weer alle randen bewerkt, en dsp geplakt. Hier wel een stuk lint tussen geplakt zodat je het album kan dichtbinden.
Een papieren onderzetter doormidden gesneden en deze aan beide kanten geplakt. Versierd met het rozenband en knoopjes, bloemen, plakparels, touw gebruikt.





Het is een veelzijdige basis die je voor veel type zakjes kunnen gebruiken. Je kunt het zo druk of simpel maken als je zelf wilt. Ik heb hem redelijk simpel gehouden, maar vind hem mooi in zijn eenvoud. Ik heb in de opengesneden zakjes foto's verstopt van mijn lieve dochtertje. Zij was aan het schilderen voor oma en het zijn redelijke drukke foto's geworden door alle kleurtjes verf die je ziet. Het heft mekaar weer op dus.
Ik hoop dat ik je weer tot inspiratie heb mogen zijn. En neem ook eens een kijkje op onze facebook pagina van kimya. Je mag daar ook al je creaties plaatsen die je gemaakt hebt met spullen van Kimya. Hoe leuk is dat???!!! Ik zeg, gewoon doen!!!

Leuk dat je weer bent geweest. Dit was mijn blog voor deze x.

Lieve groetjes, Esther.

ps, voor vragen ofzo mag je altijd reageren hoor... Maar ook voor reacties op mijn creaties mag je reageren. Vind ik leuk om te lezen.

Fijne dag,
Doei.


1 opmerking: