donderdag 6 februari 2020

Doosje met flapperalbum


Hallo, wat leuk dat je weer even op het blog komt kijken.

Vandaag is het weer mijn beurt om een creatie te laten zien.

Dit keer heb ik een doosje met kijkvenster van mica gemaakt, met daarin een flapperalbum met een van die leuke bindringen.


Voor de basis van het doosje heb ik greyboard van Joy gebruikt. Het deksel heb ik gemaakt van kraftpapier, met een doorkijkvenstertje van mica.
Het papier is van Prima Marketing en heet Apricot Honey.



Als versiering op het deksel heb ik een stukje ribbelkarton van Joy gebruikt. Hier bovenop heb ik een stukje crispy lint gedaan en daarop een hyacinth en een curly pin. Het groene lint heeft een mooi glimmertje erin. 


Het dekseltje kan er gewoon af, zodat je het album eruit kunt halen.


Ik heb op de hoekjes nog wat plakpareltjes geplakt, dat maakt het net wat meer af vind ik altijd.


Op de onderkant heb ik dezelfde kleur parels geplakt, maar dan van 1cm groot, zodat ze als een soort voetjes fungeren. Ook hier heb ik dat gave papier van Prima Marketing geplakt.


Dit is de voorkant van het album. Ik heb zo'n geweldige bindring gebruikt
 om de pagina's bij elkaar te houden.
 De pagina's heb ik gemaakt van een stans van de Elizabeth Craft Design Planner set nr. 4.
 Tussen de pagina's heb ik van mica een extra pagina gemaakt. Ik heb een stukje papier extra meegedraaid met het mica zodat het beter uitgesneden werd.
Op elke mica pagina heb ik een vlinder van Lemoncraft geplakt. Dezelfde vlinder aan allebei de kanten zodat je de achterkant van het vlindertje niet ziet.


Zo lijkt het alsof de vlinder op de pagina eronder zit.


En zo ziet de mica pagina eruit.
Ik heb op al de pagina's om de gaatjes heen de reinforcers van Elizabeth Craft gebruikt. 
Ik heb ze uitgedraaid van hetzelfde Prima Marketingpapier, dat ik eerst aan de achterkant met dubbelzijdig tape had beplakt. Als je ze dan uitdraait, zijn het net stickertjes en dat plakt een stuk makkelijker. Ik heb 2 verschillende soorten reinforcers gebruikt.


Achter de foto's heb ik een stukje ribbelkarton geplakt. Bij deze heb ik er wat stukjes fotolint van Tim Holtz achter gedaan. Met lijm blijven ze niet zo goed zitten dus ik heb er eerst een nietje doorheen geslagen. Zo blijft het beter op z'n plek.


Mooie foto's hè! 


In het paperpad zitten ook vellen met deze gave plaatjes. Het enige wat ik erbij heb gedaan is wat crispy lint en wat plakpareltjes.


Achter deze foto zit wat ribbelkarton, een stukje Vaessen hempcord en wat crispy lint.
Bij de volgende pagina's heb ik hetzelfde herhaald.










Op de achterkant moest natuurlijk nog een geweldige sticker. Kimya heeft voor elke gelegenheid wel een leuke sticker.

Dit was mijn project weer.
Ik hoop dat jullie hem leuk vinden. Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes Yvonne.


7 opmerkingen: