maandag 15 maart 2021

Album met vilten omslag

 

Hallo en welkom op onze super leuke blog.

Vandaag laat ik jullie een albumpje zien dat ik gemaakt heb. Ik heb hiervoor gebruik gemaakt van het schitterende papier van AB Studio, A beautiful Noise.

Als omslag heb ik een stuk vilt gebruikt, dat ik laatst in de uitverkoop van Kimya en Creatotaal heb gekocht. Op de foto's is het niet goed te zien maar het is een mooie oudroze kleur. ik heb op de rug een kettinkje aan een rivet gehangen en daar allemaal bedeltjes aan gehangen. Kimya heeft heel veel leuke bedeltjes. Op de hoeken van het vilt heb ik zilveren boekhoekjes geklemd. Om het album te sluiten heb ik 2 rivets gebruikt en daar een mooi stukje lint doorheen gehaald.

De pagina's zitten vast aan een binder met 2 ringen. Deze is met de schroeven aan het vilt vastgezet.  De pagina's zelf zijn gemaakt van 5 vlakke witte zakjes van 15 x 22 cm. In het open gedeelte van de pagina's heb ik nog een tabblad gemaakt.  Als schutblad heb ik een vel PVC Jelly gebruikt. Op de foto lijkt het blauw, maar het is helder doorschijnend met een glitter. De eerste pagina heb ik van DDBD grijsbord gemaakt, zodat het stevigheid geeft aan het album. Ik heb ook kleine witte zakjes met een geschulpt randje gebruikt om er labels in te steken.

Ik heb verder nog wat tekstjes van Tim Holtz gebruikt. Het photo stempeltje is van Gummiapan. En de hoekjes van de fotomatjes heb ik geponst met de Vaessen hoekpons ticket. Ook heb ik nog grote witte doilies gebruikt als versiering. En natuurlijk mag een etiket niet ontbreken, ik heb hem op de achterkant van de laatste pagina geplakt.
























Dit was mijn project. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om even mee te kijken.
Tot de volgende keer.

Liefs Yvonne


Geen opmerkingen:

Een reactie posten