maandag 14 februari 2022

Valentijn cadeautjes

 

 Goedemorgen allemaal,

Leuk dat jullie weer komen kijken op het Kimya blog.

Vandaag is het Valentijnsdag. Er zijn vele verhalen over hoe Valentijn is ontstaan maar het bekendste verhaal is dat de dag vernoemd is naar de priester Valentinus, die veel goed deed voor de zieken, ouderen en armen. Later is deze priester heilig verklaard en werd 14 februari een feestdag. Een poosje is Valentijn een dag geweest om je geheime liefde anoniem iets te geven maar tegenwoordig is het een dag om degene die je lief hebt extra te verrassen met een cadeautje, bloemen of een kaart.

Dit jaar mocht ik het Kimya Valentijns cadeau pakket bedenken en ik heb een mandje gemaakt met 3 kleine cadeautjes. Natuurlijk allemaal gevuld met iets lekkers want ik ben een ontzettend zoetekauw.

Ik heb het mooie papier van Bo Bunny Van deze serie heb ik diverse vellen gebruikt.

Het mandje heb ik gemaakt van een vel kraft cardstock Voor de versieringen heb ik gebruikt gemaakt van een geschulpt label waar ik een sticker op heb geplakt. Op het knijpertje heb ik een hartje gemaakt van origami. Hiervoor heb ik een vlakke kraft zak uit elkaar gehaald en van het papier een stukje van 4x4 cm gesneden. Dit is heerlijk dun papier en makkelijk te vouwen en te kleuren met elke soort inkt waardoor je het kan aanpassen aan je kleur papier.

Het eerste cadeautje is gemaakt van een penseelzakje met daarin een transparant zakje die ik heb gevuld met hartjes. Deze heb ik beplakt met design papier en daarop heb ik een kraft label met een hartjes sticker geplakt. Hier gebruikte ik foam tape voor.

Voor het tweede cadeautje gebruikte ik een vlakke zak van 10x15 cm. De onderkant heb ik omgevouwen zodat er een pocket ontstaat voor het label. Op dit label plakte ik een geschulpt label met een sticker. Binnenin zit een transparant zakje gevuld met lekkere chocolaatjes.

Het laatste cadeautje is een doosje, uiteraard weer gevuld met lekkers. De Be My Valentine sticker heb ik op een stukje kraft cardstock geplakt en uitgeknipt en met een stukje mica in het doosje bevestigd. Datzelfde heb ik met het hartje gedaan. Op het doosje heb ik tussen de hartjes nog een leuke binder geplakt.

Ik hoop dat jullie het leuke cadeautjes vinden. Natuurlijk kan je deze basis ook gebruiken voor een verjaardagscadeau. Er zijn nog basispakketjes verkrijgbaar.

Fijne Valentijnsdag.

Kus, Jolanda 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten