maandag 31 oktober 2022

Halloween in een kastje


BOOOOOOOOOO!!!

Welkom terug op het griezelige blog van Kimya.

30 oktober was het Halloween, en ik kreeg van Femke de speciale opdracht om het nieuwe kastje van Scrapiniec een Halloween uitvoering te geven.
Het kastje is vanaf nu op de beurzen te bewonderen en het is echt een super leuk project om je op te storten.

Ik heb het kastje voor ik het in elkaar zette helemaal met zwarte gesso geverfd, zodat ik een goede basis had. Ik vond dat ik eigenlijk in het grote gedeelte nog een extra plank nodig had, en heb met grijsbord van DDBD een extra plankje gecreëerd. Dit zit dus niet standaard in het pakket. Ik heb met een sprayinkt uit mijn voorraad de kast wat kleur gegeven. en de ornamenten heb ik met waxjes van ArtAlchemy in rose een extra accentje gegeven. de binnenkant heb ik beplakt met weblint, welke ik daarna ook weer met zwarte gesso gekleurd heb. Daarna heb ik er paarse en groene wax over gesmeerd om het een lekker Halloween sfeertje te geven. In de achterkant zitten 2 gaatjes om het kastje op te kunnen hangen. Door het ene gaatje heb ik led lichtjes gevoerd, zodat het kastje leuk verlicht is en een extra eng effect heeft in het donker.

Voor de inhoud heb ik diverse spulletjes gebruikt, zoals glazen flesjes in diverse maten, in doorzichtig glas en bruin glas. Ik heb ze gevuld met glitters en Powertex 3D balletjes en met give away stansjes van Gummiapan heb ik kleine labeltjes gemaakt en daar de inhoud op geschreven. Ik heb een bezem gemaakt van een Sinterklaasroede en een rietje met houtnerf. De takjes heb ik eerst vastgelijmd en er daarna jute koord omheen gewikkeld. Het spookje heb ik gemaakt van kaasdoek. Dit heb ik hard gemaakt met ModPodge dat ik heb verdund met water. Ik heb het toen over een ronde vorm laten drogen en toen het hard was heb ik er wiebeloogjes op geplakt. De boekjes heb ik gemaakt zodat ze echt open kunnen. De omslag is gemaakt van nepleer en grijsbord. De pagina's van printerpapier. Dit heb ik in kleine stukjes gesneden en met boekbinderslijm op de rug vastgeplakt. ik heb om de ene een stukje jutekoord gebonden en om de andere een stukje suède koord.
 De mini kaarsjes kunnen echt branden. Ik heb een stukje mica om een penseel gerold, dit vastgezet met plakband en rechtop op een stukje restpapier gezet. Ik heb toen een waxinelichtje aangestoken en het gesmolten kaarsvet er een klein beetje in laten lopen zodat ik het lontje er in kon zetten. Daarna heb ik de rest van het vormpje vol laten lopen. Toen de kaarsjes hard waren heb ik de vormpjes verwijderd en de kaarsjes op een houten schijfje geplakt en even aangestoken om het gebruikte effect te krijgen. Ik wilde ook graag een kristallen bol in de kast en zat te piekeren hoe ik dat voor elkaar kon krijgen. Tot ik in mijn voorraad de mini kerstballetjes tegen kwam. Daar zaten namelijk ook doorzichtige balletjes in. Ik heb het ijzertje eruit gehaald en het dopje weer terug geplakt en het geheel op een kurkje uit een flesje geplakt. Daarna bewerkt met gesso en wax, en daar was mijn kristallen bol. Ik vond het nog niet eng genoeg dus ik heb het spinnenweb van Gummiapan gebruikt om het nog wat enger te maken, met daarop wat spinnetjes. Ook heb ik een glazen flesje gebruikt om er wat bolletjes in te zetten. Verder nog wat tirlantia, pompoentjes en Putkha pods erin en de binnenkant was klaar. Tenminste.... er moest natuurlijk nog stof in. Daar heb ik wat Powertex zand voor gebruikt met wat lijm.
Ik liet de kast zien in de Kimya groep, en toen plaatsten Kim en Beate heel spontaan een foto van henzelf als heksen. Ik heb die foto's stiekem gepikt en deze uitgeprint en er fotolijstjes omheen gemaakt en deze bovenop de kast geplakt. Echt hilarisch! 

Ik heb echt enorm veel plezier gehad met het maken van deze kast. Hij heeft z'n primeur op de KreaDoe beleefd en mag vanaf nu gezellig mee naar de beurzen. 





















Ik hoop dat jullie hem net zo leuk vinden als ik het vond om hem te maken!

Lieve groetjes, 
Yvonne




2 opmerkingen: