maandag 24 oktober 2022

Herfst in een doosje

 

Goedemorgen allemaal.

Leuk dat jullie weer op ons blog komen kijken. Vandaag laat ik jullie mijn laatste herfstcreatie zien.

Dit keer ben ik aan de slag gegaan met een 20 tal vlakke zakken en hiervan heb ik een grote pompoen gemaakt. De steel heb ik gemaakt van een stuk van een zakje dat ik nog overhad van een ander project. Ik bewaar bijna altijd alle reststukjes, hahahaha, want je weet het maar nooit.

Met de esdoorn stans en de eikenblad stans van Gummiapan heb ik de bladeren uit gele cardstock gestanst. Ik heb ze bewerkt met pixie powder en vintage photo distress inkt Door de pixie powder krijg je verschillende kleuren op je blad en gaan ze een beetje glimmen. 

Op één van de bladeren heb ik 3 transparante emanel drops geplakt, hierdoor lijkt het net of er waterdruppels op het blad liggen. De lampionbloemetjes, dit is zo'n lief klein gratis Gummiapan stansje, heb ik vastgeplakt aan een reepje bruin cardstock en ook bewerkt met pixie powder. De randen van de pompoen heb ik bewerkt met rusty hinge distress inkt en als laatste heb ik van smalle reepjes cardstock een soort krullen gemaakt.

Het doosje, waar de pompoen op staat heb ik gemaakt van kraft cardstock en ik heb er een soort explosion box van gemaakt, de zijkanten vallen open als je de deksel ervan af haalt. Het doosje heb ik beplakt met het papier wat ik heb gemaakt in mijn live van 27 september. Ik heb hiervoor watercolor papier gebruikt en dit bewerkt met verschillende kleuren distress oxide inkt en pixie powder. Als je kijkt naar mijn bericht op Facebook van 28 september zie je precies welke kleuren inkt ik heb gebruikt. Daarna heb ik de pompoen met het lijmpistool op de doos vastgezet. Naast de pompoen heb ik nog een blad gemaakt met een 3d eikeltje, dit is ook een stans van Gummiapan. Ik heb er 3 gebruikt, deze dubbel gevouwen en met de gevouwen kanten tegen elkaar gelijmd. Als laatste heb ik gespetterd met walnut stain inkt. Ik heb de inkt op mijn glazen mat gesmeerd, vermengd met water en met een kwast gespetterd.

In het doosje zie je als eerst een cadeauzakje. 

Hiervoor heb ik een vlakke zak gebruikt en deze beplakt met een stukje design papier van Studio Light wonderful autumn en een plaatje uit de knipvellen van Craft O' Clock autumn moods. Het fijne van deze knipvellen vind ik dat de afbeeldingen dubbelzijdig zijn. Bovenop gebruikte ik een knijpertje die we in verschillende kleuren hebben. 

Aan de achterkant plakte ik een label die ik eerst, voor de stevigheid op een stukje kraft heb geplakt. Ik plakte hem voor de helft op het zakje zodat het flapje precies hieronder valt waardoor je het zakje makkelijk open kunt maken. De inhoud van het zakje laat ik verderop zien.

In het doosje zit een tunnel kaart gemaakt van 5 vlakke zakken die ik wat smaller en korter heb gemaakt. Doordat de zijkanten van het doosje wegklappen kun je makkelijk de bladzijden omslaan. De cirkels heb ik uitgestanst met de circelstans van Gummiapan en ze lopen van groot naar klein zodat je een tunneleffect krijgt. Als aankleding heb ik het design papier van Studio Light en de knipvellen van Craft O'Clock gebruikt.

Op de voorkant heb ik onder de enamel dots een beetje nuvo drops gedaan, dit geeft een heel leuk effect. Het stempeltje komt uit de home & nature stempelset van Elizabeth Craft Designs. Ook heb ik een bomenstempel van Gummipan gebruikt.

Op de linkerpagina heb ik het bladeren stencil van Gummiapan en distress inkt vintage photo gebruikt.
Door de uitgeknipte plaatjes elke keer een stukje achter of voor de cirkel te plaatsten krijg je dimensie in je kaart.

Op de linkerpagina heb ik een stempel gebruikt uit de pumkin spice season stempelset, ook deze is van Elizabeth Craft Designs. Op de rechterpagina heb ik weer de transparante emanel dots gebruikt met een beetje Nuvo drops eronder. Het woord "Fall" komt uit de home & nature stempelset.

Ook hier heb ik op de achtergrond de bomenstempel van Gummiapan gebruikt.


Op de laatste pagina heb ik ruimte overgelaten om een boodschap/felicitatie te schrijven.

Alle pagina's heb ik bespetterd met walnut stain inkt.


Zoals jullie inmiddels weten gooi ik bijna nooit iets weg. In het cadeauzakje zit een hanger gemaakt van de cirkels die uit de pagina's zijn gestanst. Deze heb ik beplakt met plaatjes uit de knipvellen en uiteraard ook bespetterd. Met een stuk hemp cord, die ik heb gekleurd met vintage photo distress inkt, heb ik ze aan elkaar vast gemaakt.

Dit was het dan weer voor vandaag. Ik hoop dat jullie het een leuk project vinden. Ik heb in ieder geval veel plezier gehad met het maken ervan.

Tot de volgende keer.

Groetjes,

Jolanda 



2 opmerkingen: