maandag 15 januari 2024

Alice

 Goedemorgen allemaal. 

Leuk dat jullie weer komen kijken op ons blog. Vandaag ga ik op herhaling. Dit boekje heb ik ongeveer 2 jaar geleden met Yvonne bedacht en het was één van mijn eerste projecten als Design Team lid. Dus vandaag is mijn blog ook een stukje van Yvonne.

Ik heb dit boekje cadeau gedaan aan een dame die heel erg van Alice in Wonderland houdt. De verpakking heb ik gemaakt van een tas waarbij ik de handvaten heb verwijderd. Met een stuk designpapier vastgezet met twee houten knijpers heb ik de tas gesloten. Om de tas verder te versieren heb ik rond en op het venster uitgeknipte plaatjes geplakt. Het label, aan de andere kant, heb ik gemaakt van een uitgeknipt plaatje dat ik eerst heb gelamineerd om hem wat steviger te maken. Naast het boekje is nog ruim plek voor een cadeautje.

Op de rug van het boekje heb ik een fastener bevestigd en hieraan ook weer zo'n gelamineerd label gehangen.



De rug en de zijkanten zijn gemaakt van grijs board en rietjes waardoor elastiek loopt waaronder aan de binnenkant de pagina's kunnen worden geschoven. Het leuke hiervan is dat je de pagina's kunt plaatsen waar je ze wilt. De rug en de band zitten aan elkaar vast met witte seambinding, die ik heb gekleurd met bruine inkt. Ik heb als papier Alice in wonderland van Stamperia gebruikt en ook die handige die-cuts

Op deze manier schuif je er een pagina onder.



De pagina's hebben allemaal een voor- en een achterkant dus die laat ik jullie samen zien. 
Deze is gemaakt  van een blokbodem zak waarvan ik van de bodem een pocket heb gemaakt. Hierin zit een label die ik wat heb bijgesneden want anders paste hij er niet in.
Aan de andere kant heb ik van 2 loonzakjes pockets gemaakt door de bovenkant er af te snijden, hierin zitten labels die ik heb uitgeknipt.



De volgende is ook gemaakt van een blokbodemzak net zoals de vorige pagina. Aan de ene kant heb ik een pocket gemaakt van een stukje overgebleven zak. Aan de andere kant heb ik een bellyband gemaakt met een pergamijn zakje eronder. Hierin zitten uitgeknipte plaatjes.
De zijkant heb ik open gelaten en hier zitten 2 labels met door het oog een stukje shining organza.



Nummer drie is gemaakt van een vlakke zak. De buitenkant heb ik beplakt en aan de binnenkant is er een extra pocket gemaakt van een kleinere vlakke zak. Aan beide kanten zitten labels gemaakt van kraft cardstock. Ter versiering heb ik een mini enveloppe op de flap geplakt met een uitgeknipt labeltje erin.



De vierde is gemaakt van 2 loonzakjes en 2 enveloppen. In de loonzakjes zitten labels met een stukje blauw lint. In de enveloppen zitten 2 zelf gemaakt boekjes van kraft cardstock.




Nummer vijf is ook gemaakt van een vlakke zak. Aan de buitenkant zit een kraft enveloppe waarvan een pocket is gemaakt. Aan de binnenkant is een kleinere zak geplakt die aan de rechterkant schuin is afgesneden. Hier zit een zelf gemaakt kaart in. Aan de linkerkant zit nog een pocket gemaakt van een reststukje zak met een uitgeknipte kaart erin en ook aan de zijkant zit nog een pocket. Deze is niet te zien op de foto omdat ik vergeten ben het kaartje eruit te trekken.




Nummer zes is gemaakt van een penseelzak die aan de lange kant is opengesneden, hierdoor is ruimte ontstaan voor de labels en de uitgeknipte kaartjes.



De laatste pagina is gemaakt van een vlakke zak die in het midden is gevouwen. De onderkant van de zak is naar binnen gevouwen om pockets te creëren.
Bij Alice met de kroon heb ik nog 3 plakparels geplakt.

Dit was het weer voor vandaag, ik hoop dat jullie deze op herhaling leuk vonden.
Bedankt voor het kijken/lezen en tot de volgende keer.

Fijne dag
Jolanda 






























Geen opmerkingen:

Een reactie posten