maandag 22 januari 2024

seizoenenalbum 2024

 Hi iedereen,

Deze week was het weer aan mij om een blog te maken voor jullie. 

De maand januari vind ik persoonlijk maar wat somber. Geen gezellige kerstboom meer in de kamer en buiten koud en guur. Wel is de maand januari voor nieuwe plannen en goede voornemens. Mijn goede voornemen is om meer foto's maken en deze ook te verwerken in leuke albums. Iets wat ik veel te weinig doe!

Ik kreeg het idee voor onderstaand album om elk seizoen een klein mapje te vullen met wat leuke polaroid foto's. Er zitten 3 mapjes in en 3 kaarten, deze kaarten zijn ook leuk als achtergrond voor wat kiekjes.


De basis is een kartonnen doosje en deze heb ik beplakt met designpapier van craft o'clock Vintage Bisou. Het raam en de sluitingen heb ik gestanst uit grijsbord en heb ik bruin gemaakt door er met spray en crayons over heen te gaan. Daarna heb ik deze bewerkt met doorzichtige crackle paint. Ik wilde graag een verweerde look hebben. De grote bloemen zijn van Gummiapan, andere items van de voorkant zijn uit eigen voorraad. De tag rechtsboven komt uit het vel van de die cuts van Vintage Bisou.



Ik heb het deksel van de doos aan 1 kant in de hoeken ingeknipt, zodat je het als een soort 'deur' kan openen. Die ingeknipte zijde van de lange kant heb ik met dubbelzijdige tape bevestigt aan de onderkant. De binnenkant heb ik bekleed met zwart cardstock. In het doosje zit het album. Het album wordt bij elkaar gehouden door middel van een geel lint. Het album wordt dichtgehouden door 2 fasteners en een stukje bruin kant.


Het album is gevouwen van een papieren fruitzak. Hiervan is de ene kant van de lange zijde omgevouwen, zodat je een soort pocket krijgt. In de pockets heb ik bruine zakken dubbel gevouwen en per zak, op de vouw, 2 veiligheidspinnen bevestigd. Hier heb ik stukjes lint aan vastgeknoopt.


De binnen- en buitenkant heb ik beplakt met hetzelfde designpapier als de voorkant van de doos.
In de kant waar de zak open is, heb ik nog een dubbele kaart gemaakt van zwart cardstock en deze beplakt met het designpapier. Deze heb ik in de open kant van de zak geschoven.



Zoals gezegd had ik drie mini albums en 3 kaarten. De kaarten zijn ook van zwart cardstock en beplakt met het designpapier. Deze worden bij elkaar gehouden door een leuk roze lint.



Ik hoop dat jullie het mooi vinden en dat het inspiratie geeft om zelf lekker aan de slag te gaan!

Harte groet Ilona!

2 opmerkingen: