maandag 27 mei 2024

Enjoy the moment!

 

 


Hallo allemaal, vandaag mag ik jullie weer een project van mij laten zien.

Naast het feit dat ik veel kaarten maak en mini albums, vind ik het ook heerlijk om eens een layout te maken. In het verleden heb ik dat heel veel gedaan. Albums vol. Maar de kinderen werden wat groter en ik maakte niet meer zoveel foto’s, dus dat schoot er letterlijk bij in.

Toen onze dochters samen in Arnhem woonden, kwamen we in een park deze forse boomstam tegen. Mijn  echtgenoot, beginnende houtdraaier, ligt op de boomstam te bedenken hoeveel pennen uit die stam gemaakt konden worden. Dat hebben we nooit kunnen uitrekenen. Maar de foto is wel een favoriet van me.

Ik heb deze layout gemaakt van de mixed media lijn Hazy Street van Craft O’Clock. Voordat ik het op de kraft basis heb geplakt heb ik met de naaimachine, hier en daar wat stiksels aan de randen gemaakt. Ook aan de randen wat ingescheurd. Die heb ik met wat restjes van een blokzak opgevuld, nadat ik die eerst verfrommeld heb en met Distress Oxide Ground Espresso donkerder heb gemaakt. Alle onderdelen van het designpapier heb ik aan de randen bewerkt met Distress Oxide.

Ik heb de layout in verschillende lagen daarna opgebouwd. Onder de foto zitten 2 penseelzakjes, waar ik lange labels in heb gemaakt, zodat er ook veel ruimte is om iets op te schrijven. De labels heb ik met de hoekpons gemaakt. De labels heb ik gestrikt met hemp cord.

Achter de bladeren zit nog een label wat ik met de labelmaker heb  gemaakt.

Ik heb wat labels uitgeknipt van het designpapier. Op de achtergrond deels onder het negatief heb ik een stempel van Elisabeth Craft Design geplaatst. Ik stempel meestal met Memento Tuxedo Black, omdat deze mooi strak stempelt.

Verder heb ik hier en daar een aantal teksten gestempeld. De ticket stempel is van Gummiapan, met daaronder nog een stukje van een taartrandje.

De bladeren die je ziet komen uit mijn eigen stash, evenals het negatief.

Ik hoop dat jullie mijn layout leuk vinden en dat het jullie ook inspireert om eens een layout te maken, want het is gewoon te leuk om dat eens aan de wand te hebben in plaats van in die grote albums.

Creatieve groetjes Ineke




2 opmerkingen: