maandag 3 juni 2024

Kleine junk journal

Hallo allemaal,

 

Wat gaat het jaar toch snel. We zijn al weer in juni aanbeland en voor ik het wist mocht ik alweer een blog maken voor jullie. 


Eén van de dingen die ik leuk vind om te maken is een junk journal. Groot, klein, dik of dun, dat maakt me niet uit. Maar het spelen met papier, stempels, inkt en de naaimachine vind ik erg leuk. Het gebeurt dan ook vaak zat dat ik met nog inkt op mijn handen op mijn werk kom. Gelukkig maakt dat mijn baas niet uit, aangezien ik niet met klanten en cliënten werk. 

 


Voor dit projectje ben ik ook met inkt in de weer geweest maar wel minder dan normaal. Ik heb er voor gekozen om meer de kleuren van het papier te laten zien dat ik gebruikt heb. 

 


Ik ben begonnen met twee zakken met een blokbodem. Ik heb ze allebei aan de zijkant opengeknipt. Bij de eerste zak heb ik de bodem gevouwen waardoor er een scharnier ontstaat. De andere zak heb ik naar binnen gevouwen zodat er pockets ontstaan. De twee zakken heb ik vervolgens onder de naaimachine gelegd en vast genaaid zodat er bladzijden ontstonden. 



 Hierna heb ik een van een penseel zak een sluiting gemaakt. Deze heb ik aan de achterkant vast gemaakt en naar de voorkant gevouwen. Om de zak op zijn plek te houden heb ik van bruin kraft tape een lus gemaakt om de hele voorkant heen. Deze heb ik bewerkt met inkt en stencils. Vervolgens heb ik er een organza lint op genaaid en curator snippets van Tim Holtz geniet met de nietmachine




 In het boekje heb ik nog een bruine zak  en een penseelzak gebruikt. Het geheel heb ik vast gemaakt met een stukje kreukellint.




Voor het vastmaken heb ik de zakken versierd met restje papier van onder andere stamperia Sir Vagabond aviator en Ciao Bella Sign of the Times

In de verschillende pockets heb ik labels gedaan. 

 



Ik hoor graag wat jullie er van vinden. 


Groetjes Melanie 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten