maandag 1 april 2024

Exploding box!

 

Hallo allemaal,

 

Vandaag is het 1 april. Ik hoop dat het een leuke dag gaat worden voor jullie, met leuke grapjes. Ik heb op deze dag geen grapje maar een heel leuk project om aan jullie te laten zien.

Een Exploding Box. Dat stond al zo lang op mijn to do lijstje om eens te maken. Daar ben ik dus mee aan de slag gegaan. Ik wilde graag dat er in de basis ook enveloppen zouden komen. Daar kun je dan van alles nog instoppen. Daarnaast wilde ik een album maken dat er in kwam te staan.

Het onderwerp van de box was voor mij niet moeilijk om te bedenken. We hebben in ons gezin al vanaf dat de dochters klein waren honden gehad. Voor ons zijn dat de Friese Stabijen. Echt een super lief hondenras. Onze dochters hebben ook honden en een kat, die altijd superblij zijn als ze me weer eens zien. Alsof ze me nooit zien, hahaha.

Het is een “True Furry Tail Story”, “All About a Family and their Furrballs” geworden.

Voor de box zelf heb ik een grote bruine blokbodem zak helemaal uit elkaar gehaald en in 2 repen gesneden van circa 17 cm breed. De bodem en zijstukken zijn van 14,4x14,5 cm greyboard gesneden. Ik heb dat op de twee stukken van de kraftzak geplakt met iets tussen ruimte. Op de ene zijn er twee geplakt en op de andere heb ik er drie geplakt. Daarna heb ik het in het midden op elkaar geplakt zodat je een soort kruis krijgt.

Voor de deksel heb ik hetzelfde gedaan, echter daar heb ik de randen extra verstevigd met kraft tape. Ook twee zijkanten heb ik vast gezet met tape, omdat ik het leuk vond als het album in een hoek kwam te staan.

De binnenkanten heb ik beplakt met het papier van Craft O’Clock Vintage Sky. Dat zit ook onder de enveloppen, omdat ik graag een randje wilde zien van het papier.

Voordat ik de enveloppen ging beplakken heb ik er eentje uit elkaar gehaald en als mal gebruikt. De sluiting heb ik gemaakt van een gestanst rondje, een brad en een lintje.

Voor het album heb ik de blokzakken ook elkaar gehaald en op maat gesneden. Voor de rug heb ik het op 2 cm gerild. Dat is voldoende om er een Japanse sluiting aan te maken. De voor en achterkant zijn gemaakt van kraft. Tussen de pagina’s heb ik nog extra reepjes greyboard gedaan zodat ik meer ruimte heb om te scrappen. Ik scrap nogal uitbundig met bloemetjes en zo.

Verder is er voldoende ruimte om er nog van alles in te doen, door middel van labels of in de enveloppen. Daar ben ik ook nog druk mee bezig. De tabjes aan de foto's en labels heb ik gemaakt met de grote pons. De hoeken van de labels heb ik gedaan met de hoekpons.

Het album is gevuld met foto’s van de puppy’s en volwassen honden en kat. Verder heb ik van alles gebruikt van stansjes van Gummiapan zoals het kader, hartje en de stempel. Maar ook de prachtige lintenset. Veel van de bloemen en knoopjes komen uit mijn eigen stash.

De botten heb ik van kraft geknipt, randen geïnkt met Distress Oxide en met een witte gelly pen wat accenten gemaakt.

Ik hoop dat jullie het leuk vinden en het je ook inspireert om zelf zoiets eens te gaan maken. En je weet wij zijn altijd bereikbaar als je vragen hebt.

Geniet van de foto’s en creatieve groetjes,

                Ineke







 




3 opmerkingen: